Havneren skrev:
Aha!!!
Den var jo straks meget værre!!! Ikke et problem man sådan lige afgører årsagen til så -
20ms kan nu godt lade sig gøre, hvis han kun sprøjter en gang i hver cyklus på en gammel opel sejtrækker motor uden ret mange omdr. på. Men det er stadig ret højt! Og dyserne ville nok være tæt på 100% DC.
Har du set et log over det H?
Den værdi du får oplyst af MT for åbningstiden er jo den rene kalkulerede værdi. Men hvad kan der lige gå galt i elektronikken siden PW ikke bliver ført rigtig ud i livet så????????? Det er jo styret suvurent af chippen og med lidt forstærkning på der ud af. Ikke andre faktore der kan spille ind i selve tiden, eller?
V/h Chr
Nej intet log, men hvis det er samme mand(det ser sådan ud?!) som jeg snakkede med i tlf, så er det de oplysninger jeg fik der.
20mS kan godt lade sig gøre, men hvis han har brug for en 4bar sensor, så må man forvente at dyserne har en ret anseelig størrelse, og ihvertfald store nok til at 20mS er temmeligt voldsomt.
Åbningstiden man får vist(PW) er den værdi MS forsøger at føre ud i livet.
Dysernes reaktionstid(der foreligger ingen oplysninger på denne parameter endnu!) er tiden fra dysen får spænding, til den reelt åbner.
Time threashold er tiden dysen får fuld spænding(Peak tiden), her sat til voldsomme 3mS.
Strømbegrænsningen(Current limit) er også sat vældigt højt.75%, så dysen burde bestemt ikke klappe i igen pga en sænkning til 75%. Slet ikke med lavohmsdyser!
Vi aner ikke en pind om hvad drivertrinnene er lavet ud af, men det er ikke samme komponenter som på traditionelle MS. Hvis de "går i knæ" over dyserne, så behøver PW i megatune ikke være den samme som dysernes reelle pulsbredde.
Mon ikke det er et originalt print der er købt i staterne og samlet? Sådan er det fleste hjemme byg jo nu en gang...
Men enig - De burde ikke lukke på 75%. Gert har sikkert lagt en rellativ ny kode i. Mig bekendt er der ikke mange der kører med peak and hold - Det er ikke utænkeligt at der er en bug i den kode...