Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Han havde jo målt AFR, så mon ikke det er WB, ellers kan man jo ikke rigtigt tro på noget af det....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Jeg tror godt jeg ved hvad der sker nu - MÅSKE!

Kunne man forestille sig at dyserne ved åbningstider over 3ms stadig lukker efter kun 3ms.

Det kunne nemt afgøres ved at lade dem kører almindeligt og de hvad der sker... Mon ikke den kan holde til det i 30 sek?

En anden og måske bedre måde - Hvis man nu reduserede de 3MS til mere moderate og realistiske 1ms og observerede om der skulle være en forskel.

V/h Chr


Han nævnte at den slet ikke kunne starte på 1mS....

Men spændende om han melder tilbage med nogle flere oplysninger, eller vi skal hjælpe ham i blinde??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:
Aha!!!

Den var jo straks meget værre!!! Ikke et problem man sådan lige afgører årsagen til så -

20ms kan nu godt lade sig gøre, hvis han kun sprøjter en gang i hver cyklus på en gammel opel sejtrækker motor uden ret mange omdr. på. Men det er stadig ret højt! Og dyserne ville nok være tæt på 100% DC.

Har du set et log over det H?

Den værdi du får oplyst af MT for åbningstiden er jo den rene kalkulerede værdi. Men hvad kan der lige gå galt i elektronikken siden PW ikke bliver ført rigtig ud i livet så????????? Det er jo styret suvurent af chippen og med lidt forstærkning på der ud af. Ikke andre faktore der kan spille ind i selve tiden, eller?

V/h Chr


Nej intet log, men hvis det er samme mand(det ser sådan ud?!) som jeg snakkede med i tlf, så er det de oplysninger jeg fik der.

20mS kan godt lade sig gøre, men hvis han har brug for en 4bar sensor, så må man forvente at dyserne har en ret anseelig størrelse, og ihvertfald store nok til at 20mS er temmeligt voldsomt.

Åbningstiden man får vist(PW) er den værdi MS forsøger at føre ud i livet.
Dysernes reaktionstid(der foreligger ingen oplysninger på denne parameter endnu!) er tiden fra dysen får spænding, til den reelt åbner.
Time threashold er tiden dysen får fuld spænding(Peak tiden), her sat til voldsomme 3mS.
Strømbegrænsningen(Current limit) er også sat vældigt højt.75%, så dysen burde bestemt ikke klappe i igen pga en sænkning til 75%. Slet ikke med lavohmsdyser!

Vi aner ikke en pind om hvad drivertrinnene er lavet ud af, men det er ikke samme komponenter som på traditionelle MS. Hvis de "går i knæ" over dyserne, så behøver PW i megatune ikke være den samme som dysernes reelle pulsbredde.


Mon ikke det er et originalt print der er købt i staterne og samlet? Sådan er det fleste hjemme byg jo nu en gang...

Men enig - De burde ikke lukke på 75%. Gert har sikkert lagt en rellativ ny kode i. Mig bekendt er der ikke mange der kører med peak and hold - Det er ikke utænkeligt at der er en bug i den kode...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:
Jeg tror godt jeg ved hvad der sker nu - MÅSKE!

Kunne man forestille sig at dyserne ved åbningstider over 3ms stadig lukker efter kun 3ms.

Det kunne nemt afgøres ved at lade dem kører almindeligt og de hvad der sker... Mon ikke den kan holde til det i 30 sek?

En anden og måske bedre måde - Hvis man nu reduserede de 3MS til mere moderate og realistiske 1ms og observerede om der skulle være en forskel.

V/h Chr


Han nævnte at den slet ikke kunne starte på 1mS....

Men spændende om han melder tilbage med nogle flere oplysninger, eller vi skal hjælpe ham i blinde??


Mit gæt er blinde - :arrow:

Men pyt!

Hvis den ikke kan starte med 1ms i peak tid - Så knækker filmen jo allerede her skulle man mene. Ellers må de dyser GODT NOK være gigant store da!!! Altså at de ikke er nået at åbne med 1ms med fuld effekt.

Har de koblet dyserne op i serie? :lol:

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 20:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
[
Mon ikke det er et originalt print der er købt i staterne og samlet? Sådan er det fleste hjemme byg jo nu en gang...

Men enig - De burde ikke lukke på 75%. Gert har sikkert lagt en rellativ ny kode i. Mig bekendt er der ikke mange der kører med peak and hold - Det er ikke utænkeligt at der er en bug i den kode...

V/h Chr


Peak n hold er ganske gennemprøvet. Det er klart at hvis han fisker en udviklingscode, så tigger og ber han om problemer, men bruger han sidste stable release, så er der ingen problemer med peak n hold

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 22:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Hej

Vi har 2 biler kørende nu med 029q2 koden, og det er biler der kører hver dag til og fra arbejde. Og det er henholdvis 5 og 6 benede, og den ene med lavohmsdyser.
Og der har endnu ikke været de store problemer med koden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 22:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Kører i også peak and hold på jeres lavohms dyser?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 23:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:
[
Mon ikke det er et originalt print der er købt i staterne og samlet? Sådan er det fleste hjemme byg jo nu en gang...

Men enig - De burde ikke lukke på 75%. Gert har sikkert lagt en rellativ ny kode i. Mig bekendt er der ikke mange der kører med peak and hold - Det er ikke utænkeligt at der er en bug i den kode...

V/h Chr


Peak n hold er ganske gennemprøvet. Det er klart at hvis han fisker en udviklingscode, så tigger og ber han om problemer, men bruger han sidste stable release, så er der ingen problemer med peak n hold


Det er før set at et release har indeholdt fejl... Før ekstrakodens tid fandt bl.a. jeg selv også en bug i en ellers stabil kode. Fik så Erik F. til at rette det. Dengang var brugerfladen selvfølgelig heller ikke så stor (I Danmark måske stadig maks 3 biler med MS) så chancen for at finde fejlene før et release var nok mindre dengang. Koden var så også MEGET mindre.

Ikke at jeg absolut vil have det skal være det, slet ikke! - Men man skal bare passe på med bare blindt at afvise sådan nogle ting. Man ved sku aldrig.
Jeg ved f.eks. at Daniel også har haft lidt bøvl med den helt nye kode. Ja og i øvrigt. Det var da vidst et eller andet med at den også magerede ud... Eller hvordan det nu var.

Læser du med Daniel - Hvad var et du bøvlede med?

V/h Chr.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2006, 15:59 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2006, 15:09
Indlæg: 1
En lille update!

Tak for de mange gode råd.

Vi mangler stadig de sidste justeringer, men som det ser ud nu, ser det ud til at det er dyserne der er problemet. Vi har skiftet til nogle andre (lidt mindre og med lidt højere impedans) og nu virker det tilsyneladende fint.

Det virker som om dyserne, der giver problemer, hænger ind imellem og når de endelig slår tilbage er der så meget tryk på at den elektriske puls tager livet af snubber kredsløbet.

Dyserne er godt brugte og har vist ikke kørt nogen tid -måske det er en del af forklaringen?.

Printet er i øvrigt 100% hjemmedesignet med udgangspunkt i V2.2 diagrammet. Langt de fleste komponenter er SMD og printet måler derfor kun ca. 100x75mm -ideen var at det også skulle kunne bruges på MC, men den del af projektet er vi dog ikke kommet til endnu.. :roll: Vi kører med EDIS og derfor med MegaSquirtNSpark-extra kode version 029Q2 -jeg syntes der ser ud som om den fungerer rigtigt udemærket indtil videre.

Setup'et kørte uden større problemer hele sidste sæson (også med peak 'n hold). Til denne sæson blev det besluttet at opgradere performance, og så var det ligesom at problemerne startede :wink:

Som sagt har vi sat dyserne fra sidste sæson i igen med de begrændsninger det nu giver på effekten -men så virker det tilsyneladende også uden videre bøvl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2006, 19:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Hej

Vi kører også med peak and hold på lavohmsdyserne (fra en supra).

De kører med 1,0ms og 60% hvis jeg lige husker rigtigt.
Havde målt åbningstiden til ca 0,9ms med det var lige i underkanten, og blandingen blev ved med at blive federe indtil ca 55-60%. Og derefter var der ingen forandring.

Det kører ret godt. Det eneste der egentligt er endnu, er når man giver gas efter påløb, så kan begge to stadig godt hugge. Men det føles nærmest som om det er pga hurtig speeder responsen. Begge biler har fået betydelig bedre speeder respons.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team