Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 13:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 apr 2006, 21:18
Indlæg: 15
Geografisk sted: Herning
Ja jeg er nu godt klar over at kranken også måtte være forskudt tilsvarende, men det lå vist kun implicit i min egen hjerne

jeg har forsøgt at læse mig til en masse viden men må jo godtnok indrømme at selvom man har læst mange tråde på msefi.com så skal man vist helst have prøvet det her først eller være mekaniker så man ved lidt om motorer i det hele taget

http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=17178
beskriver en Blackbird motor med et ret specielt trigger-tandhjul
(standard men alligevel)
der er også diskuteret en Hayabuse lidt længere oppe

men jeg har nu bestemt mig for at få gjort tingene helt klar til brug
og få lavet de sidste
1-adapter ringe til indsugningsgummierne

2-kigget på benzin og benzinpumpe
(mangler en ekstern pumpe 43psi)

3-lavet noget luftfilterkasse agtigt

4-sluttet MS til pc'en og prøve tilkoblet nogle af sensorerne

så er det jo nok også bedre at starte med at køre fuel-only

Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 07:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Ikke for at jeg skal gøre MEGET klog men - kan det være at tændningen på cyl 2-3 er forsat et par grader for at sænke temp en smule? :roll:
1-4 har jo lidt mere "luft" end 2-3!
Bare en ide der lige ......

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mit bud er en form for mekanisk filtrering.
Hjernen ser en kort og en meget lang ok det er cyl 1.4 og en lang er cyl 2-3.
Hvis den misser den korte så har den stadige den meget lange, og hvis der er støj inden den lange, så ved den stadig at det er cyl 2-3, da den er en del kortere en den meget lange.
Kun er tanke

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fin tanke, men den duer ikke. Dels sidder der allerede en kort tand før den ene "kam" og selv er der kun 0,5mm forskel i "længden" på kammene. Denne forskel vil kunne detekteres, men det vil ikke være muligt at afgøre om forskellen skyldtes den lange kam, eller at chaufføren har sluppet gassen pludseligt i de små gear.

Den korte tand før kammen lugter langt væk af en indikering af hvornår wasted spark skal fyre hvilken spole.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 apr 2006, 21:18
Indlæg: 15
Geografisk sted: Herning
Hej !
ideen med de midterste 2 kunne måske være sand, det er ihvertifælde altid dem som er blevet ovale på de FJ motorer de bruger til "Legends cars"
(racer serie med old-car-lookalike-body og 1200cc yamaha motor)

Ellers kan det her måske hjælpe med at løse "trigger-hjul" problemet
stammer fra en anden MC (GSX-R750)

men det er da lidt mærkeligt da der faktisk er ved at være en del som kører med COP af nye motorer (specielt ved MC'ere)

ved ham Cobra MSEFI gutten i UK sælger han faktisk 2-COIL-WASTED-Spark (MS'N'S) men han må jeg så have lavet en af de ekstra udgange til at være en "tændings-linie" mere hvis jeg har forstået sagerne rigtigt


Lars


Vedhæftede filer:
b5_1_b.jpg
b5_1_b.jpg [ 25.46 KiB | Vist 2462 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
opper skrev:
Hej !
ideen med de midterste 2 kunne måske være sand, det er ihvertifælde altid dem som er blevet ovale på de FJ motorer de bruger til "Legends cars"
(racer serie med old-car-lookalike-body og 1200cc yamaha motor)

Ellers kan det her måske hjælpe med at løse "trigger-hjul" problemet
stammer fra en anden MC (GSX-R750)

men det er da lidt mærkeligt da der faktisk er ved at være en del som kører med COP af nye motorer (specielt ved MC'ere)

ved ham Cobra MSEFI gutten i UK sælger han faktisk 2-COIL-WASTED-Spark (MS'N'S) men han må jeg så have lavet en af de ekstra udgange til at være en "tændings-linie" mere hvis jeg har forstået sagerne rigtigt


Lars


Det triggerhjul du viser der er jo 4-1 konceptet. Den motor det stammer fra kører da ikke COP vel?

Nej, det er ikke een af de ekstra udgange han bruger, men det står der en farligt masse om på msefi.com.

Det er muligt at lave 6cyl COP direkte ud af MS, eller for den sags skyld v12 wasted spark, uden de store problemer. Ganske simpel ombygning. Jeg har hjulpet et par gutter der kører 4cyl COP med 12tands på krumptappen, og camsensor(2 sensorer er nødvendigt for COP uanset styring!).

Snart kommer der billeder fra en 8-1 med digitalgiver på krumptappen af "min" zxr750 maskine, og måske endda inden for det originale dæksel....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hov, hvordan er fordelingen mellem tænderne på det hjul?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 apr 2006, 21:18
Indlæg: 15
Geografisk sted: Herning
HenrikGM skrev:
Hov, hvordan er fordelingen mellem tænderne på det hjul?

For mig lignede det 90' imellem hver
jeg så et hjul magen til på en maskine (motor) i Pårup den anden dag og havde tænkt lidt over det
og måske har jeg ikke forstået alt endnu :shock:
men fik tanken på at det måske kunne anvendes udfra hvad jeg har forsøgt at læse mig til på msefi

der var desværre ikke et løst et at finde nogen steder (i Pårup)

så da jeg pludseligt så et på ebay så ...
- men jeg skal sige dig det når det kommer til mig, da jeg måtte slippe hele 5 Euro inkl. føler - så det kunne jeg godt overleve
+ porto jo desværre

men det behøver altså ikke blive COP, jeg kunne bare godt tænke mig at få lavet mine "hardware" ting færdige (sensorer etc ) så jeg kan komme lidt videre i de ting som er udenom fx luftfilterboks etc

men jeg må nok hellere søge lidt mere bistand inden jeg forsøger mig med at forbinde alt for meget, da det ville være ærgeligt at brænde noget af.

Lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 apr 2006, 21:18
Indlæg: 15
Geografisk sted: Herning
Glemte Ting

1: Nej det stammer ikke fra en COP motor (4-1 triggerhjulet)
men det ville kunne give mig mulighed for at lave tænding .. ikk ?
selvom mit problem så er fordelingen istedet

2: Speed density, er det fordi det ikke virker særligt godt ved separate indsprøjtningshuse, eller er der andre hager ved det ifm MC? - så må svaret jo være at sætte en lavtryksturbo eller kompressor på og lavet 1 spjældhus

3: har ikke fundet nogle zxr tændrørshætter, men er de specielle eller kan jeg finde et sæt fra en eller anden MC som erstatning

Lars


Top
 Profil  
 
 Titel: Triggerhjul
Indlæg: 27 apr 2006, 14:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 apr 2006, 21:18
Indlæg: 15
Geografisk sted: Herning
Hahaaaaa
kom lige i tanke om at jeg havde et triggerhjul (ignitionadvancer) liggende som desværre ikke var til min årgang motor men se lige udformningen

og den passer jo så også lige på krumtappen

så mangler jeg bare en sensor

/Lars


Vedhæftede filer:
VHR.jpg
VHR.jpg [ 78.3 KiB | Vist 2458 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team