Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2006, 16:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Men derudover har vi opdaget et andet problem... Omdrejningstælleren i bilen og MS er ikke enige...

Når MS viser 1500 rpm, viser bilen 2000
Når MS viser 2000 rpm, viser bilen 3100

.


Dvs du anser bilens omdrejningstæller for at vise korrekt, og MS for at vise forkert. Hvad bygger du det på? Har du TJEKKET omdrejningstælleren, eller tror du bare den viser korrekt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2006, 17:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Vezzel 309 GTI16 skrev:
Men derudover har vi opdaget et andet problem... Omdrejningstælleren i bilen og MS er ikke enige...

Når MS viser 1500 rpm, viser bilen 2000
Når MS viser 2000 rpm, viser bilen 3100

.


Dvs du anser bilens omdrejningstæller for at vise korrekt, og MS for at vise forkert. Hvad bygger du det på? Har du TJEKKET omdrejningstælleren, eller tror du bare den viser korrekt?


Ja, jeg mistænker MS for at vise forkert - udfra min 'teori' ang 6 -> 8 cylindre... Og ud fra lyden fra motoren ved omdrejningerne... Såkaldt øre'o'meter...
Jeg har ikke tjekket omdrejningstælleren... Hvordan kan jeg det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2006, 20:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hvad har du sat din dwell settings til. ??
Prøv og kør dwell control. Prøv og give den 1.5 ms i cranking tid, 3 ms ved running og minium time til 0.6.
Se om det ikke ændre noget..

Mvh Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2006, 22:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
RollaGTi skrev:
Hvad har du sat din dwell settings til. ??
Prøv og kør dwell control. Prøv og give den 1.5 ms i cranking tid, 3 ms ved running og minium time til 0.6.
Se om det ikke ændre noget..

Mvh Daniel

Hmm, jeg kører 'fixed duty' på 75% - da det er et smart-dwell modul, burde det jo ikke være nødvendigt?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 14:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
nej, men prøv det lige afligevel.. Jeg troede heller ikke min skulle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har du prøvet med et andet tændings modul?
Da de har det med at gå i udu

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team