bemmer skrev:
[Henrik hvorfor er det lige, du ikke stadig køre med platiner og karburator?
Det virker som om, du er nået til et sted i udviklingen, hvor du er godt tilfreds og ikke kan forstå nogen vil mere.
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener dog at CAN-bus er en standard på lige fod med f.eks. Profi-bus og IHC-bus.
At så bilfabrikanterne vælger at sende noget forskeligt igennem bussen, er anden sag.
Her der lidt info omkring CANbus:
http://www.interfacebus.com/Design_Connector_CAN.html#eBemmer
Jeg kører ikke med platinere og karburator fordi det ikke kan løse opgaven på tilfredsstillende vis. Derfor.
Well, nået et sted i udviklingen fordi jeg var tilfreds....arh, giv mig nu lidt credit....det er nok ikke derfor jeg har lavet wireless communikation mellem MS og laptop, nok ikke derfor jeg har 10kanals EGT/MAP loggergrej, og nok ikke derfor at jeg roder i så meget forskelligt som jeg gør.
Ja, de har en "standard" men en MEGET løs formuleret standard. Problemet er at folk tror de kan hægte en CANBUS kompatibel styreboks på en canbus styret gearkasse fra en ny bimmer, eller hvad vi nu vælger, og at den så kan styre den. Dette er LANGT fra sandheden.
Hvis jeg ikke har overset noget ret graverende, så vil den bruger der er i stand til selv at stille canbus kommunikation op, så han kan køre en gearkasse, eller en komplet instrumentering for den sags skyld, slet ikke spørge hvordan/hvorfor, men bare gøre det. Og han vil da SLET ikke spørge herinde.
Det er fint nok at vi udvikler og GØR TING FORDI VI KAN, men "almindelige" mennesker sætter altså ikke bare lige en canbus kommunikation op uden videre. Og da slet ikke når den aktuelle CANBUS kom. ikke er beskrevet i detaljer.
Derfor mener jeg det er at sætte folk blår i øjnene at vifte med fine ord som "man arbejder på at få CANBUS".
Det svarer til at sælge en ultra præcis tommestok til en tømrer, groft sagt. Fint nok den kan måle hundrededele millimeter, men hvad skal han med det?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!