det er ikke vildt mange inlæg der kommer om dette emne. det kunne jeg da godt savne at høre om da det med benz er noget som er noget man kan måle sig til. det med tænding er straks lidt værer.
nu ved jeg godt at morten har skrevet at det er en start hjælp det med den opsætning der bliver foreslået. (det er også det jeg har brug for)
som det ser ud for mig lige nu så har min motor max moment (250 nm målt ved rh) ved 2700 rmp og det moment holder den til lige knap 5000 hvis jeg husker rigtig. jeg kører lige omkring o.65 i ladetryk og det er en 8 ventileret motor
det der foreslåes er 28 grader ved 4000 rmp hvor de 4000 representerer max moment på en 16v motor.(+5 grader på en 8v motor DVS. 33 grader ved 4000 rmp hvis de 4000 representere max moment)
i mit tilfælde ligger max moment lige omkring 2700 rmp dvs 28 grader +5 grader -mit ladetryk som er 0.65 grader(6-7grader) så havner man op lige omkring de 26-27 grader ved max moment(2700 rmp) skriver lidt det her for at se om der er noget som jeg har misforstået eller hvad
ved godt at det er teoretisk og at jeg så følgelig skal slå øreflapperne ud men det er da meget rart at have en eller anden ide om hvor man skal hen af. og ikke mindst hvor man ikke skal hen af.