Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2010, 21:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

Har på vej hjem til sjælland søndag prøvet noget meget underligt med min volvo 242 Turbo, kørte stille og rolig mod sjælland og sku så lige af hovedevejen, da jeg så drejer begynder den at hakke utrolig meget, tænker ja okay ved da godt den køre på en næsten tom tank så prøver at fylde noget mere benz på, men finder så hurtig ud af at det slet ik er der fejlen er, motoren hakker og sprutter og vil ik rigtig tage gassen :damn: Finder så ud af at den går vildt mageret, og må hæve mit VE Map med 50 for bare at den går nogenlunde igen :?:

Forstår godt nok ik hvad dælen der er sket, men skulle jo afsted og skulle jo helt hjem til sjælland da jeg så kommer kørende og får nogenlunde rettet mappet lidt ind, ser jeg så at når jeg begynder at give den tryk max 1bar begynder min Puls width at ramme max sammen med duty cycle, dyser er 397ml bosch 0280 150 791

Nogle der har bud på hvad dælen fejlen kan være ?

har selv 2 ider med ved ik om det realistisk

første bud er at da jeg kørte med for lidt benzin ku der måske være kommet skidt med ind i et filter måske ??

Bud 2 at der er kommet Hardware fejl i boksen, har jo også lige haft problem med et IC modul til VR trigger


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2010, 21:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hvad siger dit benzintryk?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 07:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Enten manglende benzintryk som Blob foreslår eller en (måske flere) dyse der ikke åbner rigtigt. Det kan være enten dysen det er galt med eller udgangstrinnet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 08:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Ved ik med benzin tryk køre med orginal bosch 3 bar regulator, men kan prøve at skifte den eller måle hvor meget benzin der kommer ud af retur slangen.

Angående dyser hvordan ska jeg måle det med multimeter og ohm ?

Hvis det er udgangs trin må rene hvis hellere teste boksen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 09:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
monter et manometer på fremløb/dysebro, så kan du jo altid se hvad dit benzintryk er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 10:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Ja det er rigtig nok må prøve at se når jeg rammer jylland igen om jeg kan få et manometer på.

Den er selvfølgelig også blevet svær at starte men det er da klart hvis den ik får det brændstof den skal have /; skal prøve at måle lidt på den senere i dag når der er fyr aften

Men syntes bare det er extremt underligt at det kom så hurtigt at den lige pludselig ikke fik benzin nok /: og at der skulle ændres så meget i mappet før den ku gå af sig selv igen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 16:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
skruen til benzintryksregulatoren er raslet løs fx ?

brændte forbindelser over til brændstofpumpe ?

der er mange muligheder..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jakobsen skrev:
Ja det er rigtig nok må prøve at se når jeg rammer jylland igen om jeg kan få et manometer på.


Det lyder som en "riktig" god ide!!!!

Hvis den når helskindet til jylland så kan du jo altid bruge krumtap, lejer og plejlstænger.
Til den defekte B21 motor.
Find fejlen inden motoren dør for dig igen!!!

Men du er måske ude på at slå en rekord i antal forbrugte motorer på et år????

Mål det benzintryk før du kører videre i bilen!!
Og fejlsøg derfra.

MVH
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 17:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kan ikke huske om du har investeret i en WB sensor, men hvis du har, så kig på den. Den kan fortælle en del.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2010, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Var så heldig at få tidlige fri kl 15.00 :D

har en WB sonde ja og kan se den gik mager indtil jeg måtte ændre mit fuel map makant.

Når det så er sagt har jeg selvfølgelig kontroleret alle forbindelser til boksen og ud til div også strøm stel osv osv igen fejl der. og tvivler på motoren brænder af hvis den får benzin nok eller den mængde så den ik løber mageret, det gik jo fint nok til sjælland bare man ik presser den og passer på.

og jo jeg har nok rekorden i ødelagte motoren tør ik sige hvilke og hvor mange :lol: Men der har da også været fejl og det var der også i den sidste B21ET desværre for ellers river den ikke lejre af sig selv det er sikkert, min konklution var at olie pumpen nok var defekt eller ik lavede nok tryk samt den nok havde lidt slidte lejre, husk nu jeg tog motoren fra en gammel 244 turbo som har stået i mange år og sikkert med en del km på bagen.

Men tilbage til emnet snakkede med rene om tingene, han mente det skulle være noget med mit benzin tryk og det havde han så helt ret i, havde ikke et manometer så prøvede at sætte en lang slange på dyse broen's retur direkte i tanken for at se om der kom benzin hele tiden og gerne i en god stråle.

Inden jeg kom dertil havde jeg min hovede pumpe nede for at se om der evt var et filter i den, det var der så ikke men da jeg sku samle slange og pumpe igen kom der lidt rust rød benzin ud af slangen. Efter jeg så har leget lidt med det begynde den så at køre som den gjorde før så der må ha været noget galt med skidt et sted det virker i vært fald nu. men må hellere få kontrolleret mit benzin tryk og evt skiftet min regulator mener de skal skiftes efter 200.000km eller bør skiftes der ??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team