Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 17:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2007, 22:22 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Hej Problemet ligger i at den ikke rigtig vil trække den holder igen når den får fuld gas! Og omdrejningstælleren smutter et godt stykke ud over det røde felt når den får gas, dog uden motoren er med :D men når man kører stille og roligt kører den fint og omdr. tælleren viser også rigtigt.

Bilen er en Ford sierra Ohc med GM MS, Med 36-1 tandhjul, og Bosch 137 Modul.

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 22:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
en datalog ville hjælpe.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 07:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du har ikke stabilt rpm. Skal fikses.

Hvad er opsættet omkring det 36 hjul? Sensor?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 14:10 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Her er så en datalog.. Men idag var den ikke gal med omdrejningstælleren :? med den huggerstadig når den skal trække..

Den var så galt igår at den har smadret et stempel igen igen igen :(

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 14:21 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
HenrikGM skrev:
Du har ikke stabilt rpm. Skal fikses.

Hvad er opsættet omkring det 36 hjul? Sensor?


Hjulet er sat så når motoren står TDC er manglende tand 90 Grader forbi sensor.

Trig Pos A 2
Trig return 9
Trig pos B 20
Trig return 27

Trigger angel 70
Cranking timimg Trigger return
Spark output invertet _NO

Ved ikke helt hvad du vil vide om sensoren. det er en købt af dig den sidder ca 2MM fra Hjulet og den kan IKKE viberer eller bevæge sig på nogen måde..

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 19:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Første punkt der springer i øjenene.
ER ved 187.477 sek Hvor tændingen spriger 13 grader frem uden nogen god grund. støj på giveren måske det kunne være en mulighed.
Dernæst kører du meget magert ved tryk, hvis du har en WB sensor, med en 0-5 volts indikering.
Jeg vilde helst se en afr på under 11-1 ved maks tryk.
Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder.
Den går pludselig mager.
Sidste stempelknusende problem er den manglende kølevandstemperatur.
som i man fyrer aldrig maks til en motor der ikke er driftsvarm, og kører underligt.

Tændingsbankede den ???

Hvilken code version kørte du med?

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 20:55 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Morten VJ skrev:
Første punkt der springer i øjenene.
ER ved 187.477 sek Hvor tændingen spriger 13 grader frem uden nogen god grund. støj på giveren måske det kunne være en mulighed.
Dernæst kører du meget magert ved tryk, hvis du har en WB sensor, med en 0-5 volts indikering.
Jeg vilde helst se en afr på under 11-1 ved maks tryk.
Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder.
Den går pludselig mager.
Sidste stempelknusende problem er den manglende kølevandstemperatur.
som i man fyrer aldrig maks til en motor der ikke er driftsvarm, og kører underligt.

Tændingsbankede den ???

Hvilken code version kørte du med?

MVh

Morten


Hej morten

Jeg har købt noget kabel med skærm som jeg prøver at sætte fra krumtapssensoren og fra MS til modul. så må vi se om det ikke kunne være det.

Hvad angår tændingsbanken er jeg blevet i tvivl om jeg er blevet døv for jeg har ikke hørt noget. men alligevel har jeg præsteret at baske 12 stempler :damn: Godt de ikke er så dyre!! Kunne godt være jeg skulle finde ud af noget med en banke sensor!

Jeg kører med MSnS Ekstra 024s9 Er der en der er bedre!?

Ingen gas ved kold motor :oops: Men jeg tvivler nu på at det er derfor den har ødelagt stempler for den er ellers (altid) driftvarm når den får gas.

11-1 AFR Er det ikke ved 12-1 man har Flest HK?? Eller er det mig der er på vildspor :?:

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 21:06 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2005, 21:15
Indlæg: 92
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Morten VJ skrev:

Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder.
Den går pludselig mager.

MVh

Morten



Den kan jeg godt se (nu) men hvad kan være skyld i den, jeg mener hvis gnisten springer et andet sted ville det vel ikke se sådan ud!? Viser sensoren magerblanding hvis det ikke er forbrændt!?

_________________
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
I den log du har givet så viser kølevandttemt sensoren 44 grade og der har du 100% tps, og 180 kpa.
hvis det ikke er affyring ved kold motor så ved jeg snart ikke. :?

Jo 12,5-1 i afr giver potentielt flest Hk.
Men hvis man skal skifte stempler efter hver fuldgas accelration, så er det vel egentlig underordnet.
12 stempler er smadret, ok imponerende.
Hvis vi siger at hvert stempelskift koster 2000 kr + 8 timer
Så giver de i følge min regne bog 2000*3+ 8*3*500= 18000 kr
For lige at hente de sidst hk.
Det er dårlig økonomi efter min regnebog.

På det næste sæt stempler vilde jeg nok gå 0,2 bar op i tryk.
Og sikre at jeg rammer 11-1 i afr uden tændingsbanken, og skrue trukket op med 0,2 bars intervalder.
Indtil stemplerne giver op igen, for derefter at skrue trykket ned med 0,2 bar, eller investere i mere holdbare stempler.
Men nu er jeg også doven, og gider ikke at skifte stempler i utide.
Det har jeg hverken tid eller råd til.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 21:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bakke skrev:
Morten VJ skrev:

Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder.
Den går pludselig mager.

MVh

Morten



Den kan jeg godt se (nu) men hvad kan være skyld i den, jeg mener hvis gnisten springer et andet sted ville det vel ikke se sådan ud!? Viser sensoren magerblanding hvis det ikke er forbrændt!?


Jep sensoren viser oxygen indholdet i udstødningen.
Ved en forbrænding bruges der oxygen.
Ved en ikke forbrænding fiser oxygenen direkte ud i udstødningen, og dermed indikere wb sensoren en mager blanding, eller et højt oxygen indhold.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team