Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Hej..

Jeg ved ikke om det her er det rigtige forum, men jeg prøver..

Finder der noget software som kan komme i kontakt med den orginale motorstyring i en 405 1,8i, og en tegning over kabelet???

Jeg har nogle problemer med min styring og har brug for at få udlæst lidt forskellige data og fejl koder, men er lidt nærrig og vil helst ikke besøge peugeot mere end nødvendigt....

Mvh

Andy

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Det tror jeg bliver svært. Hvad er problemet?
Et ledningsdiagram over udgangene står i haynes og må kunne findes på nettet.

Hvis det giver dig store problemer er der jo også den mulighed at kaste den nuværende over skulderen og finde en brugt hos huggeren. Autohallen i Viborg har masser af motorstyringer og ledningsnet liggende. Det er billigst at besøge dem :wink:

Titel:
Senior Medlem

JakobM skrev:
Det tror jeg bliver svært. Hvad er problemet?
Et ledningsdiagram over udgangene står i haynes og må kunne findes på nettet.

Hvis det giver dig store problemer er der jo også den mulighed at kaste den nuværende over skulderen og finde en brugt hos huggeren. Autohallen i Viborg har masser af motorstyringer og ledningsnet liggende. Det er billigst at besøge dem :wink:

Ja det kan godt være, jeg ved ikke om det er min motor styring der er sær men bilen trækker ikke ordenligt, den ligesom tøver... overvejer kraftig og finde en anden motor, da den der ligger i sveder med olie mange steder, ved du om en motor fra en 406 passer i en 405???

kunne godt tænke mig en 1,8 16V...

Mvh

Andy

Titel:
Admin
Admin

Hvis bilen tøver tror jeg ikke du skal lede efter fejlen i motorstyringen. Jeg har indtil nu ikke hørt om at motorstyringerne er stået af eller er skyld i underlig kørsel.

Jeg ville først finde fejlen inden jeg ville begå mig ud i at skifte hele motoren. Få tjekket kompressionen for at se om det skylden til at den tøver ligger der (og evt. smider olie i toppen). At kigge på blandingen er også et godt sted at starte. Se på tændrørene eller mål på lambdasonden. Det er lidt information under "blandingen" på powerpage tuningssiderne. Din luftmængde måler kan også have skylden for det. Den fortæller styringen hvor meget luft der kommer igennem, hvorefter styringen doserer benz efter det. Hvis den hænger eller give falske oplysninger vil den køre dårligt.

Hvis du bare er træt af din motor og ikke gider arbejdet og rengøringen så skulle motorne passer over. Alle XU motorer (hvilke er dem som ligger i 405, 406, 306 og GTI/rally 205) skal som udgangspunkt passe over i. Der kan være noget med motorophænget. Men det kan skiftes ud afhængig af model -> der er masser af skruehuller i blokken til de forskellige ophæng.

Titel:
Senior Medlem

Mit blandingsforhold ser efter mine tændrør meget fint ud, de er muse grå alle fire.

Jeg har en alvorlig mistanke til min MAP sensor, vil prøve om jeg kan finde en ved huggeren..

Fint med lidt info om hvilke motore der passer i...takker 8)

Andy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time