HenrikGM skrev:
Kristian T skrev:
Det der driller mig lidt er på diagram #1 går dyserne sådan:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 2
pin 34 og 35 til cyl 3 og 4
Hvis man bruger diagram 2 er det vel sådanset:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 4
pin 34 og 35 til cyl 2 og 3
Eller er jeg helt på herrens mark?
/Kristian T
Generelt fungerer det pænest efter diagram2 hvor 32+33 er cyl 1+4 og 34+35 er cyl 2+3, men har kun effekt hvis du kører alternating og 2 skud pr cyklus.(altså semisekventielt)
Ellers er det ligegyldigt.
Forklaring udbedes til hvorfor det er bedre at koble cyl 1-4 og 2-3 sammen en den alternative 1-2 3-4.
Jeg kører den første måde, og semisekventielt.
Hvilket ifølge min teori bog betyder at MS har en 50 % chance for at skyde benz ind når der er en indsugnings ventil der er åben.
Fra start forsøg til startforsøg.
eller start til start.
Og måske kun 25% i den anden opkobling.
Jeg vil tillade mig at påstå at i de 2 år jeg har kørt med denne opsætning, har jeg ikke kunne mærke nogen forskel, eller se nogen forskel.
Om den første gnist tilfalder cyl 1-4 eller 2-3.
Kortsagt jeg er forvirret
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html