Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
ja så var jeg ude at mappe igår men så ligepludseligt på avedøre havnevej helt død --- senere i garagen fettransistorene er ok men driveren er død --- mc34151

men det er godtnok en anden kompatibel kreds der sidder i en "el7212"
nogen der har prøvet dette før ????????????
og hvor skaffer jeg sådan en I MORGEN SØNDAG ?????????

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

FALFA skrev:
ja så var jeg ude at mappe igår men så ligepludseligt på avedøre havnevej helt død --- senere i garagen fettransistorene er ok men driveren er død --- mc34151

men det er godtnok en anden kompatibel kreds der sidder i en "el7212"
nogen der har prøvet dette før ????????????
og hvor skaffer jeg sådan en I MORGEN SØNDAG ?????????

I gamle dage var det et kendt problem, forårsages af spændingsspikes på forsyningsspændingen. Problemet forsvandt når man ændrede printlayoutet og lavede en bedre spændingsforsyning.

34151 er ellers ret robust, men måske din el7212 er mere øm ...

Jeg har een, men du har jo lidt langt til jylland ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

gamle dage ???
hvor gamle -- køre med 2v2 og har tilføjet store ferit kærner transorbere og extre kondensatore på forsyningen til ms.
ja har googlet for at finde ud af hvor du bode for havde det været på sjælland så havde du fået besøg idag.... men kunne ikke finde ud af det (dit navn er for almindeligt) ha ha ...
sælger du kun færdige ms eller kan man købe en til hjemme lådning og indbygning???? f.eks. print + programeretprocessor + tryksensor.
???
men tak for svar og tilbud om ic.

Titel:
Senior Medlem

hvilken firmware køre du (morten gm) med .
og har du prøvet autotuun i den nyeste megatuun ??

Titel:
Moderator

FALFA skrev:
gamle dage ???
hvor gamle -- køre med 2v2 og har tilføjet store ferit kærner transorbere og extre kondensatore på forsyningen til ms.
ja har googlet for at finde ud af hvor du bode for havde det været på sjælland så havde du fået besøg idag.... men kunne ikke finde ud af det (dit navn er for almindeligt) ha ha ...
sælger du kun færdige ms eller kan man købe en til hjemme lådning og indbygning???? f.eks. print + programeretprocessor + tryksensor.
???
men tak for svar og tilbud om ic.

Gamle dage som i det originale printlayout. Jeg fulgte i nogen grad det originale på de første 2 layouts, og i takt med at jeg blev klogere opdagede jeg også at der var steder at forbedre på.
Hvis du har gentagne problemer med dette så findes der en IXIetellerandet komponent til erstatning af 34151. Denne har en højere max rating på forsyningen, og er måske en mulighed for dig. Jeg har ikke kunnet finde den i DK, så sig til hvis du finder den.

Mit navn er nu ikke helt almindeligt :roll: , men det er en anden historie; Jeg holder til i midtjylland, og der gider du næppe køre til, men hvis du gør, så skal jeg gerne sponsere en kold pilsner! ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

FALFA skrev:
hvilken firmware køre du (morten gm) med .
og har du prøvet autotuun i den nyeste megatuun ??

Jeg har brugt et utal af firmware versioner igennem tiden, og den der er mest interessant er IMO 024S9.

senere coder har haft en del smuttere, men bemærk også at mange af disse coder er udviklingscoder, og ikke "stable releases"! Folk har haft en mani med at hente udviklingscoder og lege med dem uden at være opmærksom på at de ofte kun er få dage gamle og helt utestede. Da "Readme" filerne konsekvent ikke bliver læst har mange fået sig overbevist om at coderne er vældigt ustabile, og dette er langt fra tilfældet. Ydermere er de flere muligheder også kilde til en masse forvirring idet jeg ofte hører om fejl der skyldes at man opsætter boksen så den konflikter(modstridende input/konfigurationer/output), altså reelle fejl40.

Flere er glade for autotune funktionen i feks 029xxx coderne, men jeg har efterhånden fået den opfattelse at den forståelse det giver folk at trimme AFR manuelt er vældigt godt givet ud.

029 er ingen begynder code. SLET ikke. 024S9 kan "handikappes" så tilpas meget at den tillader rigelige muligheder til begynderen, uden at overbelaste med features, og i takt med at begynderen bliver mere øvet, så kan flere funktioner aktiveres uden af der skal firmware ændringer til.

Men de sidste 029xxx ser vældigt lovende ud, og de er ved at være rimeligt skudsikre hvis man absolut skal have en hulens masse features med(som man alligevel ikke skal bruge på 99% af installationerne!) ;-)

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time