Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2006, 08:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Nu har jeg endnu ikke prøvet at samle en MS selv, men som jeg forstår det så er den værste fejl vist at man ikke laver ALLE de tests der er beskrevet i samlevejledningen. F.eks. fordi man forløber sig på at ville nå det hele på den halve tid.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2006, 09:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Enig med Wildert. Følg vejledningen SLAVISK, så går det ikke galt, og hvis det går galt, så er det til at finde tilbage til sidste test den består, og hvilken den ikke består...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 14:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2006, 15:47
Indlæg: 70
Okay, og når i siger det er i så klar over at der er 44 sider på engelsk..?

Men det må jo tage den tid det tager..! 8)

_________________
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 16:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Gybsen skrev:
Okay, og når i siger det er i så klar over at der er 44 sider på engelsk..?


Det er da bare starte fra en ende af :D

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2006, 20:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2006, 15:47
Indlæg: 70
Så Har jeg fået samlet det hele, og alt ser ud til at virke som det skal... Det er skam ikke så slemt, som jeg troede... Tog kun 4,5 timer fra start til slut... :lol:

Jeg har lige et par spørgsmål nu hvor jeg har læst en del og kigget nærmere på styringen,...

Hvad er "relay for FIdle solenoid..! Der er også sådan en diode på stimulator kortet... men kan ikk helt se hva det er for noget..

Der er en diode på MS kassen som skal lyse ved Acceleration ikk..? men min den lyser ikk når jeg "gasser op" på stimulator kortet.. Godt nok registrerer megatune at der acceleres og decelereres når man hygger sig med gassen..!

Og hvordan ændre man tænding i magatune, synes ikk jeg kan finde noget der minder om det..! Jeg køre med ms ekstra 026h8....

Håber ikk i er trætte af mig :P

Takker

_________________
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2006, 20:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Fidle står for hurtig tomgang, ved kold motor, og er en overlevering fra den oprindelige code.

Den bruges normalt til tændings signal hvis man kører med fordeler. aka msns.
Der er noget der siger mig at du ikke har aktiveret tændings programmet.
Men en MSQ vilde hjælpe.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2006, 17:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 apr 2006, 15:47
Indlæg: 70
Morten VJ skrev:
Fidle står for hurtig tomgang, ved kold motor, og er en overlevering fra den oprindelige code.

Den bruges normalt til tændings signal hvis man kører med fordeler. aka msns.
Der er noget der siger mig at du ikke har aktiveret tændings programmet.
Men en MSQ vilde hjælpe.

MVH

Morten


Sorry... Men jeg blander dine svar fuldstændigt sammen... Tror du ikk du kan prøve at svare igen... :oops: sorry, men forstår ikk MSQ, og hvad kan man så bruge fidle til...? Er det til en tomgangs ventil..? som lukker luft uden om gasspjældet..?

_________________
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2006, 17:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Fidle bruges i den oprindelige code som styring af en luftilskudsventil. når motoren er kold.
Denne funktion er total overflødig. hvis man bruger en ventil fra en gl golf gti, eller lignende motor med k-jetronic.

Msq er den fil type som MT gemmer, til senere læsning.
Og justering.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team