Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2006, 21:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg henter (forhåbentlig) en saxo vtr motor på fredag, og har spekuleret på om ikke den fortjener den ms jeg har liggende men aldrig fået brugt.. men hvordan og hvorledes med det franske wasted spark tænding der er på dem? SKAL jeg konvertere til edis, eller kan jeg "bare" bruge den tænding der originalt sidder på?

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2006, 21:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
"det franske wasted spark" skriver du. Er der tale om noget helt specielt, eller blot et sæt almindelige dobbeltspoler?

Edis er blevet obsolete idag. MS håndterer selv dobbeltspolerne fint via tændingsmodul.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2006, 08:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Mig bekendt er der ikke noget synderligt specielt ved det. Enten Bosch eller Magneti Marelli dele (hvis du giver mig motorkoden kan jeg slå det op).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 01:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det er bare to spoler, magnetmirelli. tænkte også på om den originale ødp føler kan bruges. den tæller tænder på svinghjulet, og jeg regner med ay tælle dem i morgen/senere i dag. men det kunne ha været rart at der lige var nogle der havde leget med det før.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 01:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvis jeg ikke husker helt galt så er det den sædvanlige samme lorte indu-giver som man så tit ser. Den kan da bringes til at virke hvis du gider slås med det - men det gør du ikke :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 13:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Der sidder helt sikkert en CPS, med 60-2. Så der skal vist laves noget andet.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
projektet er allerede dødt indtil viddere. da jeg havde flået den ud opdagede jeg at det "kun" var en 1,4 med multipoint, tændspolerne var noget helt andet osv osv. så original topen bliver bare monteret på bloken. tak for hjælpen alligevel.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team