Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu har den lille orange kørt med sprøjt i en god uges tid, og jeg har samtidig samlet et par spørgsmål:

1. Indsprøjtnings type, Alternating eller Simultaneuos??? Mine dyser er nok lidt til den store side lige nu, men regner med at det kommer til at passe bedre når jeg bliver klar med en der har lidt flere kubik og turbo.

2. Syntes at der ikke er så meget vacuum i tomgang(ca. 50-55kPa) De moderne bilmotore jeg skruer i til dagligt ligger noget lavere (325-400mbar.) Er det bare fordi min motor er af en gammel type eller at den ikke er så stor??? 2cylinder????

3. Gode råd til indstilling af prim puls og afterstart. Er der et par gyldne regler, eller prøver man sig bare frem.

4. Accelration enrichment nogle gyldne regler her????

5. har flere spørgsmål men har pt. lige glemt dem

Har nærlæst den hjælpe fil der er mad Mega Tune, men er der nogen der har noget at tilføje????

Styring: standart MS fra henrik. pt.kun som basis med benzin delen, har ikke de 2 ekstra progrmerbare udgange.
Tendings delen består pt. af eftermonteret elektronisk med indbygget map føler.

Motor: Standart 2cv (M28-1)(A06/635) 8.5:1 komp, original knast(målt ved 0mm. løft. ind275grader. ud 255grader) original indsugning med 2stk. dyser fra kadett D 1,8 GTE (0 280 150 205), original karburator ombygget til sjældhus.
Original data: 602ccm., 8,5:1 komp., 21Kw. ved5750omdr., 38Nm. ved 3800omdr., 18+26mm. sjæld i karburator(register typen) 2cylinder, luftkølet, let metal stødstænger.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Til 1 er der 2 svar.
Hvis du finder at Ms ikke kan regulere dysetiden fint nok i tomgang, og kører med alternating, så er det en mulighed at køre med simutaninius.

Til 2 jeg ligger omkring de 50 KPA og er ikke bekymret.
det kommer meget an på tændingindstillingen, og gasspjældsstillingen.

3 er trial and error uden tvivl, da der er mange parametre der spiller ind.

4 Næsten det samme, og jeg må indrømme at indstillingerne ikke har haft den store betyding på mine motorer, og at jeg derfor kører uden.
Men en dag kan det jo være.
Ellers er hovedreglen juster den med ubelastet motor, dvs mængden, og juster tiden under belastning
IMO.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok, så er jeg på rette spor aligevel, køre simultanius lige nu da det var MS sat til da jeg startede, men vil da prøve alternating.
Ubelastet ligger den på ca30kPa fra ca1500omdr. så det må jo være godt nok, den køre på nogle punkter lige som da den havde karburator andre punkter bedre, men den er ikke glad for at gå under 600-700omdr. i tomgang, som de er gode til original(kan gå næsten jævnt ved ca. 500omdr. med varm motor)
Acc er også slået fra, når den er slået til drukner motoren i ca. 1 sek., ved hurtig gear skift, så den skal nok have noget mindre.

Når jeg er blevet lidt mere dus med systemet og dens jysterings muligheder skal den opdateres til også at kunne styre tenningen.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time