bemmer skrev:
HenrikGM skrev:
bemmer skrev:
[Beklager,
Betyder det så, at AFR vil svinge ± 0,3 i en 8x8 tabel ved lav last/dellast for samme eksempel?
Bemmer
Nej, Det har jeg ihvertfald aldrigt set.
Hvis jeg har haft et ønske om at køre AFR 15 i dellast, eller 14,7, så har det kunne rammes rigeligt præcist.(dog 12x12).
Kurveformen har jeg sjældent måtte flytte rundt på med 12x12, fordelt "pænt" efter fornemmelse. Kun voldsomt tunede eller dårligt byggede biler med Alpha-N har 12x12 været et problem på, men der er hele dellastsituationen alligevel noget fiktiv hvis det skal baseres alene på alpha-n. Sådanne konstruktioner skal enten have MAF, eller bygges ordentligt. Altså forsøger man at fikse en tåbelig konstruktion ved at tilføre flere punkter, som så tilfører en hulens masse ekstra timer til indkøring. Tit forsøger man at helbrede nogle kørbarhedsproblemer, skabt af uhensigsmæssig konstruktion. IMO ikke den mest snedige fremgangsmåde.
Henrik, hvad er rimeligt præcist?
Jeg forstår ikke helt, hvorfor dellast med Alpha-N er noget fiktivt.
Det setup jeg brugte kørte fantastisk, men var bare lidt tørstigt til at begynde med.
Efter en finjustering var det straks meget bedre, men jeg var ikke helt tilfreds.
Så flyttede jeg lidt rundt på inddelingen og brugte en del tid på at ramme AFR ensartet i hele lavt last området og var jeg under ± 0,015 tilsidst, men det tog tid.
IMO?
Bemmer
Ikke rimeligt præcist. jeg skrev RIGELIGT præcist.
Rimeligt præcist er en gummiudtalelse. Rigeligt præcist er at forstå som mere end rigeligt til at det kan mærkes, eller ses på en effektkurve, trods en meget bedre opløsning end den rulletest du leverede tidligere.
Så skriver du at du holder AFR ensartet på +/- 0,015.
Alle alarmklokker ringer her. Hvem har du fået til at måle dette, med hvilket instrument, og hvor er det grej kalibreret henne siden du kan måle med den præcision, og opstille en +/- tolerance der ligger langt langt under hvad købegrej kan håndtere??
Du skriver jo reelt at du er i stand til at holde en lambdaværdi på feks AFR 15, med max udsving opefter på AFR 15,015 og nedefter på AFR 14,985.
Min påstand er at det kan du ikke måle. Hverken med LM-1eren, eller med nogen anden WB sensor på markedet. Så jeg er da vældigt interesseret i hvordan du har målt disse værdier, og med hvilket grej.
Der ikke den store forskel i det omtalte, om det er acceptabelt eller mere end godt, men ret skal være ret.