Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 07:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror ikke den kan vendes forkert. Det er en solenoid, der trækker i et spidst stempel.
Og det har virket upåklageligt siden i sommers, lige indtil for en måned siden, Hvor den begyndte at få nykker, og det er blevet gradvist værre.
Ventilen har været ude for kontrol, og den viste intet unormalt.
Så derfor hælder jeg mere imod en elfejl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 07:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten VJ skrev:
Jeg tror ikke den kan vendes forkert. Det er en solenoid, der trækker i et spidst stempel.
Og det har virket upåklageligt siden i sommers, lige indtil for en måned siden, Hvor den begyndte at få nykker, og det er blevet gradvist værre.
Ventilen har været ude for kontrol, og den viste intet unormalt.
Så derfor hælder jeg mere imod en elfejl.

Hvordan kontrollerer du sådan en fætter?
Jeg tror faktisk ikke, at du kan være 100% sikker på at du kan finde alle fejl uanset hvordan du kontrollerer.
Jeg ville HELT klart prøve at skifte ventilen, hvis ikke det er alt for dyrt/besværligt.

/Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 10:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
HenrikGM skrev:
Rep den ved at smide den gamle væk og monter en ny...;-)


Jeg tænkte på hvis der var noget galt med MS'en

HenrikGM skrev:
Et relæ?? Lad os se....ventilen vil du vel kunne styre med pulser fra styringen?. dvs relæet kommer så til at tænde og slukke med pulsfrekvensen. Da trækkespolen ikke vil kunne følge med vil relæet begynde at brumme, så begynde at klapre, og svejse på kontaktsættet, og når pulsen bliver lang nok, så vil relæet bare være konstant ON.
Løsningen duer ikke, medmindre du er glad med en ON-OFF løsning.


Det ER en ON/OFF ventil, så kan jeg vel godt sætte relæ på :?: :roll:

Ellers må jeg ha fat i en voks, SAD eller hvilket navn de nu går under hos de forskellige bilfabrikanter..

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 11:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nå, ok. Du kan jo bare skifte den udgang. Behøver ikke skifte hele MS´en. ;-)

Hvis du er glad med en "høj" tomgang, og en "lav" tomgang, aka on-off styring, af en ventil, så kan du gøre det med relæ, ja.

Vær blot opmærksom på at udgangen skal kunne trække relæet(std MS kan trække de fleste typer)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2006, 14:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
HenrikGM skrev:
Nå, ok. Du kan jo bare skifte den udgang. Behøver ikke skifte hele MS´en. ;-)

Hvis du er glad med en "høj" tomgang, og en "lav" tomgang, aka on-off styring, af en ventil, så kan du gøre det med relæ, ja.

Vær blot opmærksom på at udgangen skal kunne trække relæet(std MS kan trække de fleste typer)


Tak for svaret !

Ja, on/off er sku ok med mig indtil videre...

Henrik kan du hjælpe mig med delene til at skifte den udgang ?

Mvh.
Rasmus

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team