Hej Drenge.
I forbindelse med indkøring af megasquirt's tændingsdel (som er det eneste jeg har implementeret indtil videre) har jeg fået fat i et standard-map på den fordeler jeg har på vognen:
Jeg har svært ved at forstå hvordan centrifugal henholdsvis retard-funktionen påvirker hinanden. F.eks. så skal bilen stilles (standard) til 20 grader ved 2000 rpm, hvad giver det mig af total-tænding under f.eks 0.7 bars ladetryk og 3500 rpm? Kan ikke lige få sammenhængen ind i hovedet...
Jeg har naturligvis låst fordeleren (både de mekaniske vægte ligesom vacum-dåsen ikke er tilsluttet), så tændingen er ens over hele skalaen. Jeg er bare træt af at skyde i blinde for at få MS til at styre tændingen ordentligt.
Jeg har ingen problemer med at køre med ms lige nu under vakum samt op til 0.4 bars tryk, men efter det dør bilen, mappet ser indtil videre således ud i MS:
Kan nogen hjælpe mig videre?
Som en side-note, så "dør" bilen lidt når den kommer højere op end 0.4 bars ladetryk. Går ud fra det er fordi jeg trækker tændingen for meget tilbage. Men som sagt ville det være fedt nok at få styr på hvordan standard-tændingen står, for så kan jeg arbejde mig ud fra det.
Andre kommentarer til mappet modtages med glæde!
Daniel.
_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com