Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 04:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
det ser jo godt ud nolan..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Tjah, så skete der lidt igen...... Fandens også at man er nødt til at gå på arbejde, passe konen op og sove.....

http://80.196.115.45/MS_in_a_box.JPG

Jeg havde den monteret første gang idag. Efter et par tilretninger af pigtail'en mellem EEC-IV stikket og MS, var der gang i alle sensorer.

COOL !

Jeg har indstillet turbo-delen af projektet indtil jeg har gang i maskinen med MS og den øvrige originale hardware. Jeg håber på, at det gør det lidt nemmere at få gang i den. Nu har jeg jo alligevel kørt uden mølle siden sidste efterår og man affinder sig jo med det.

Så skal der gang i EasyTherm og de originale temp-sensorer. Regner med at det kommer til at tage mig resten af aftenen.

Er der nogen af jer, der ved om EasyTherm og MSnS-extra koden er kompatible ? Hvilken code-version skal vælges ?

/Nolan

Titel:
Moderator

Lav kun selve inc filerne med easytherm. Kopier over i MSnS-E coden, og generer din S.19 direkte derovre.

MSnS-E kan selv lave S.19 filen. Læs evt lidt på readme filerne i biblioteket.

Du kan ikke bruge andet end MSnS-E biblioteket til at samle S.19, og det er klart nemmest at downloade firmwaren direkte via samme bib.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Lav kun selve inc filerne med easytherm. Kopier over i MSnS-E coden, og generer din S.19 direkte derovre.

Du kan ikke bruge andet end MSnS-E biblioteket til at samle S.19, og det er klart nemmest at downloade firmwaren direkte via samme bib.

Hmm.... jeg brugte EasyTherm til at lave .inc OG compile værdierne ind i .s19 filen - havde dog ikke held med at få EasyTherm til at uploade, så der brugte jeg den .bat fil der følger med Msns-Extra - skiftede bare .s19 filen ud - så var den ti-fire.

Hvis du vil nørkle med at compile .inc filer ind via EasyTherm så skal du vælge "Custom s19" fil - så får du lov at vælge hvilken .s19 du vil modificere.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
HenrikGM skrev:

Hmm.... jeg brugte EasyTherm til at lave .inc OG compile værdierne ind i .s19 filen - havde dog ikke held med at få EasyTherm til at uploade, så der brugte jeg den .bat fil der følger med Msns-Extra - skiftede bare .s19 filen ud - så var den ti-fire.

Hvis du vil nørkle med at compile .inc filer ind via EasyTherm så skal du vælge "Custom s19" fil - så får du lov at vælge hvilken .s19 du vil modificere.

Jotak, men nu er det ikke samtlige softwareversioner der har disse tabeller placeret samme sted, så den er ikke skudsikker hver gang.

Jeg vil stadigt anbefale at man bruger "download firmware" og den assembler der er i src mappen hvis man kører E-code.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
HenrikGM skrev:

Jotak, men nu er det ikke samtlige softwareversioner der har disse tabeller placeret samme sted, så den er ikke skudsikker hver gang.

Jeg vil stadigt anbefale at man bruger "download firmware" og den assembler der er i src mappen hvis man kører E-code.

Ok - ja jeg er ikke klogere - prøver mig stadigt en del frem :-).
Ku' bare konstatere at det virkede med Ms'n's og -extra v. 24s11 :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hæ - så var det på plads.

Der er lige et par grader til forskel fra temperaturen målt med et termometer ved siden af, men det er vist ok....

Havde først glemt, at kopiere de tre .inc-filer ind i mtCfg-folderen, så jeg fik -13 grader ved 26 målt (ja, der er 26 grader på mit værksted ligenu)...

Så er den sgu snart ved at være der.

Forresten; lige lidt at have i baghovedet for andre Ford-folk:
Man bliver NOGET træt af Fords EEC-IV, når man sådan skifter den ud og ind af bilen. Den glemmer ALT, når strømmen er væk. Den 'lærer' jo selv nogle ting om motoren efterhånden som der bliver kørt i bilen - til gengæld kan den knapt styre tomgangen selv og motoren tøver helt vildt, når den har været pillet af. Hold da k... jeg glæder mig til den ryger helt ud.....

/Nolan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time