Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Så skal jeg lige forstå noget her - når man laver Ms'n's så ofrer man da FIdle udgangen til Spark ik'?
Eller er vi ude i det der med at man kan køre det over en af LED'erne med -extra-coden - eller hvordan er det liiige det ligger?
Hvad skal der til for at det spiller? Jeg har jo en HenrikGM MS fra før der var noget der hed -extra-code så jeg er lidt på bar bund.

I samme forbindelse (og mere eller mindre direkte henvendt til Henrik): Kan jeg direkte bruge nogle af de programmerbare udgange som min HenrikGM-version er udstyret med til "noget" med -extra-coden? Hvilke af funktionerne er det i givet fald?
Og: Hvor sætter jeg den der launch control kontakt til på sådan en HenrikGM-model? Er det til at overskue i forhold til at bruge det originale diagram?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
uden mods.... der tog jeg nok munden for fuld, kommer jeg i tanke om.. :roll:

de digitale udgange kan selvfølgelig ikke trække sådan en solenoide direkte, den skal lige beefes op med en transistor/fet der kan klarer den høje strøm.

Hvordan din MS ser ud udgangsmæssigt, må du hellere konsultere HenrikGM med, der er jeg af gode grunde på bar bund :wink:

Men på den originale kan man bruge en LED udgang som spark og dermed beholde Fidle.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
xillur skrev:
uden mods.... der tog jeg nok munden for fuld, kommer jeg i tanke om.. :roll:

Hehe...

Citat:
de digitale udgange kan selvfølgelig ikke trække sådan en solenoide direkte, den skal lige beefes op med en transistor/fet der kan klarer den høje strøm.

Hvordan din MS ser ud udgangsmæssigt, må du hellere konsultere HenrikGM med, der er jeg af gode grunde på bar bund :wink:

På HenrikGM-modellerne er der angiveligt to ekstra udgange med drivere på.
Hvad man kan med dem - direkte understøttet af de gængst tilgængelige versioner af kode ved jeg dog ikke.

Citat:
Men på den originale kan man bruge en LED udgang som spark og dermed beholde Fidle.

Ser ingen grund til at dette ikke skulle være muligt med den jeg har - men så skal der lige wires om i stik osv. - maaaan, det gider jeg næsten ikke :-).
Ku' være jeg skulle bruge min 205'er stand-alone idle ventil på GTI'en, og så rykke Digifant ventilen af og gemme den til Jetta'en.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
Jeg har jo en HenrikGM MS fra før der var noget der hed -extra-code så jeg er lidt på bar bund.

?

vel ikke mere på bar bund end du stadigt har en telefon?
;-)

Kort fortalt: Du har tænding på Fidle nu. Pil den af.

Spot LED17, ,kortslut lysdioden, og træk fra denne kortslutning en ledning til dit tændingmodul. Hent MSnS-E coden med nummer 24s9, udpak den og installer, og lav det tweak der er beskrevet i readmefilen(eller ring), under codeconfig, codebase, skifte LED17 fra squirt til spark output.

Vupti, så lægger sparkoutput på LED17(een af lysdioderne) og skifter 0-5-0volt.

Ang. de to ekstra drivere, så kommer det helt an på hvor tidlig en model du har. Hvis de er der, så trækker de(med køling) op til 4A pr. styk.
Er de der ikke, så er de ekstremt nemme at sætte på. Igen : Ring.

Launchcontrollen....Jeg har lavet et helt printkort mere, med en farlig masse opdateringer på der er plug-in i din MS. Det giver dig bla launchcontrol, mulighed for logning af EGT,Brændstoftryk og en masse andre ting, ialt 15 ledninger MERE.

Launchcontrollen kan dog tilføjes uden, med hjælp af en stump veroboard(hulprint), men det er imo ikke optimalt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time