Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2005, 19:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hejsa, hvad gør jeg galt med ms. Jeg syntes jeg skal have uendelige høje værdier. Men den kører ikke bedre i kold tilstand syntes jeg.. Ved godt jeg har overdrevet, men fatter helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har vedhæftet en msq fil til megatune. Det er extra coden den er lavet i. Mvh Daniel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2005, 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
hmm, den var ikke med..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2005, 19:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
nå, nu ligger den her:
www.3d-server.dk/megasquirt.msq


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 16:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Umiddelbart vil jeg sige at du har en ekstremt mager blanding i tomgang, og ved tryk. Hvis man skal dømme ud fra din afr tabel. dette vil give høje køldkørsels værdier, for at holde motoren i gang.
Min gl Volvo kører bedst med en afr på omkring 14-1 i tomgang, og derefter magres der ud til ca 16 ved dellast for at ramme 14,7 ved 100 kpa, og 12 ved 200 kpa.
Choker tilskuddet går fra 160 ved -40 til -18 der efter formindskes det til 100 ved 54 grader.
Den startede fint ved - 10 grader sidste år.
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 18:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
i tomgang kører jeg 14,7:1. Og ved fuldlast kører den 12,3:1 Den er dog ikke justeret færdig endnu. Men ellers hele mappet er sat op til og køre 14,7:1 ved tomgang og dellast, 13,9 ved 100kpa og der efter stigende til 12,3 ved 250kpa.
OKay, hvordan står din pulsewidth til ved -40 grader, og hvad med din afterstart enrichment.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er mine data

Prime 1,5 ms
-40 14 ms
70 2,5 ms

afterstart

30%
250 cycles

Warm up
-40 180
-29 180
-18 160
-7 155
4 150
16 147
27 145
38 122
54 100
71 100

Dette er data fra en gl lavkomprimeret 8v volvo motor, og en 16v toyota burde være mere effektiv
De 3 første tal er meget afhænige af dysestørrelsen da alle dyser fyrer en gan pr tændings puls, men man kan bruge forholdet mellem lav og høj temperatur.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team