Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior Medlem

Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men på min gamle bil som kørte med MS, svingede tps, clt og mat og noget når den blev godt driftvarm, med lidt hakkende kørsel som resultat. Vi prøvede meget forskelligt med nye sensorer, anden kabeltrækning, skærmede kabler, men intet løste det rigtigt. Først efter jeg skiftede generator holdt det op. Den havde virket fint og ladet fint, men den må alligevel have lavet noget støj. MS viste ikke noget, spændingen lå stabilt på 14,4 så snart den var startet.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Det var da et bud - det der taler mod det, er at det KUN er TPS der svinger. TPS'en er i øvrigt længst fra generatoren af alle sensorer. Ledningen til CLT går f.eks. lige forbi, og der er ikke noget.

Men det primære argument mod elektrisk betinget signalstøj, er at signalet godt kan køre over det hele med slukket motor (og tænding på).
Så er der ikke gang i nogen af de traditionelle larmende kilder som generator, tændspole og dyser.

Slutteligt så kan jeg få den til at reagere på at vrikke i stikket (som er skiftet flere gange - både ben og hus - og ikke fejler noget) og/eller huset.

Det er og bliver noget fysisk...

Mit seneste påhit er at jeg har købt en gaspedalsensor fra en Renault. Det er sådan en stor klods med et kugleled på en arm, hvor man med en stang forbinder gaspedalen (fik jeg også med).
Så nu flytter jeg det pjat ind i kabinen - gider ikke mase mere med det.
Det kan selvfølgelig ikke rigtig bruges til at køre Alpha-N efter (i hvert fald ikke uden at holde grundigt styr på kablets stramhed), men til AE, tomgangsstyring og flood mode må det være godt nok.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time