Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 16:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Slå nu den IAC fra, og fiks tomgangen ihvertfald indtil videre, med en stopskrue på gassen, eller en strips over stoppet.
IAC er noget med kan fedte med når man har alt andet til at spille.

Altså: Start skidtet. Juster varm tomgang til 1100rpm (indtil videre).
Glem så IAC, tomgangsmotorer osv. indtil den kan starte varm.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 16:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Øhm, måske der er noget jeg misforstår ? men jeg har ikke nogen problemer med tomgangen :) - den er sat mekanisk/med skrue iflg manualen, til ca 750 rpm.

Jesper har vel foreslået at justere på IAC cranking for at lukke noget mere luft ind under starten, så jeg måske kunne undgå at træde på speederen under den varme opstart ?

Det lyder på dig som om IAC og tomgangsmotor er to forskellige ting ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 17:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Bojerne skrev:
Øhm, måske der er noget jeg misforstår ? men jeg har ikke nogen problemer med tomgangen :) - den er sat mekanisk/med skrue iflg manualen, til ca 750 rpm.

Jesper har vel foreslået at justere på IAC cranking for at lukke noget mere luft ind under starten, så jeg måske kunne undgå at træde på speederen under den varme opstart ?

Det lyder på dig som om IAC og tomgangsmotor er to forskellige ting ?


IAC og tomgangsmotor er samme ting.
Men det nytter jo ikke at justere på IAC indstillingerne hvis ikke du har en IAC monteret. Nu siger du jo at du kører mekanisk indstillet tomgang.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 17:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Beklager min dårlige forklaring :) det var bare for at spørge HenrikGM hvorfor jeg skulle pille IAC'en fra som han skrev - min kold/varm tomgang er fin.

Jeg har en stepper motor som IAC (ikke en PWM ventil - bare for at få det på det rene) - men min varm tomgang er stillet manuelt/mekanisk - uden at min stepper motor var blandet ind i det - ved at proppe hullerne af - 100% som det er beskrevet i den værkstedmanual jeg har liggende.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 17:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok. Fint med fast tomgangsgas, det gør det mere overskueligt.

Prøv så lige at finde ud af om den går for fed i varm start, eller for mager i varmstarten.

Motoren får et skud før opstart, priming pulsen. Hvis den er for vild, kan den alene drukne den, men den gælder både varm og kold, men med forskellige settings.

Hvis det er den alene, så kan det afsløres med 2x MS boot. Den vil så "drukne yderligere". Bliver 2x primepuls (tænding on/off/on/cranck) bedre, så får den for lidt. Bliver det værre får den for meget.

Ligeledes kan du provokere den med "flood clear" funktionen. Hvis den starter på flood clear i varmstart, så får den for meget.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 18:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Super beskrivelse/test metode - og ud fra den vil jeg tro at den får for lidt i priming pulse ved kold start og for meget ved varm start - men min priming pulse er jo nærmest nede på 0 i forvejen - skal jeg prøve at sætte den til 0 over feks 64grader ? Se evt nedenstående

Ser nedenstående overhovedet rimeligt ud ?

https://www.dropbox.com/s/6wz4u07s67695z1/PrimingPulse.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2014, 21:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har du sadt req dfuel korrekt?

Hvad er din cranking pw sat til?

Priming pulsen sætter jeg ofte ret højt ala din idle pw.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2014, 07:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Jeg har ikke selv sat Reqd Fuel - det var Phil Ringwoods "tuner" Shaun, som leverede og indstillede via fjernstyring af min pc - men jeg tror ikke han har sat den korrekt... prøv at se vedlagte - venstre billede er den nuværende indstilling, og den højre er når jeg selv taster værdierne ind.

Jeg har bare ikke turdet ændre den endnu, fordi jeg ikke ved hvor det vil have effekt - skal hele møjet konfigureres om så ? Det tør jeg sgu nok ikke når det "kun" er min varm start jeg kæmper med nu :) ?

https://www.dropbox.com/s/t72sqmzdqilqd1h/ReqdFuel.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2014, 12:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Indlæg: 24
Geografisk sted: København
Med nedenstående ændringer er den varme start "nede på" kun et tramp på speederen

https://www.dropbox.com/s/kt6n3h4kgb1ln2u/CrankingChanges.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2014, 13:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Perfekt.
Så skal den nok stadig lidt mere ned .
Så du har nok fat i det rigtige.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team