Hej.
Efter mange år hvor webere og platiner egentlig har dækket mit behov er jeg blevet enig med mig selv i at træde ind i det 21. århundrede og prøve noget af alt det nymodens
Ej, det det drejer sig om er at jeg skal have bygget en Opel motor en X20XE Ecotec om til at køre med dobb webere til at starte med og forhåbentligt spjældhuse senere.
I den forbindelse har jeg valgt EDIS tændingssystemet fra Ford da det er super nemt at konvertere om til , tja næsten hvilken som helst motor og er det til at have med at gøre vil jeg have det på min VW Derby også.
Men EDIS skal bruge en ECU af en slags, og så vidt jeg kan se kan Megajolt og Megasquirt lige præcis klare den del.
Megasquirt er jeg mest interesseret i da det er temmelig billigt, kan fås fra 700 kr hvis man gider lodde det sammen selv (og det gider jeg selvf da jeg har arbejdet rigtig meget med printkort og lodning).
Mit spørgsmål er så, er sådan et Megasquirt til at få til at køre selv, eller skal man have nogen til at programmere det? I første omgang skal det jo bare styre tændingen, og den er jo ikke specielt avanceret?
Håber der er nogen der har rodet med EDIS der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning