I vissse områder kører du meget fedt, specielt tomgang.
Dette er de afr værdier jeg forsøger at ramme.
Og her er så en forklaring på tallene,
Op til 1500 omd kører den som en suge motor, så derfor 13.0 ved 100 kpa, jeg kunne måske fede det område op til 12,5
1800-3600 omd. representerer lovlig hastighed, og de forhøjede omdrejninger gør at man kan køre mere magert uden problemer.
Ved lavt tryk forsøger jeg at ramme 14,7 i afr.
Da det svarer til at jeg kun vil ændre hastigheden lidt eller holde denne.
Turboen vil bare lave tryk i de højere gear i dette område.
Tænding ja din tabel ser lidt underlig ud.
Men en mager blanding kræver mere tænding op til en grænse.
Helt generelt fjern benzin indtil den begynder at køre underligt.
Tilsæt tænding indtil den begynder at køre underligt.
OBS dette er kun dellast der er tale om.
Men de sidste 2 måneder har ikke ligefrem fremmet benzin økonomien.
Jeg har mistet ca 1,5 km/l på en strækning over 35 km hver vej.
Myldertid , fra tåstrup til bistrup og tilbage igen
Så jeg ligger og roder nede omkring de 8-8,5 km/l i gennemsnit.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html