Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hej

Er løbet ind i et surt problem efter at ha lavet lidt om på beslaget til min trigger sensor, bilen har kørt helt fint i nogle timer da jeg så på vej hjem køre vil jeg lige trykke lidt til den og den begynder så at hakke og ender med at den dør helt, nå tænker jeg så og undre mig smider pc'en til og kan se RPM signalet er væk i megatune hmm :?: tænker så at det jo kan være min sensor, ku så heller ikke måle ohm på den så der kom en ny på en ABS sensor fra en G3. men problemet er nu at der stadig ikke kommer RPM signal i megatune, har kontroleret mit skærmede kabel fra sensor til boks og ingen fejl der, hvad pokker kan fejlen så være hvis det ik er kabel eller sensor ??

Anders

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Glemte at sige det er en Turbomotor boks V4 Og min sensor er sat ind på induktiv pickup og common ground

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Lige umiddelbart kunne det tyde på en defekt indgang på MS.

Da en abs sensor aflæser mindre tænder på et hjul med mindre diameter.
Så bør den sende flere volt ud, end en normal krumtaps sensor.
og indgangen på ms er blevet overbelastet!
Det siger min logik mig lige umiddelbart.

Men jeg kan tage fejl, da jeg ikke er særlig elektronik kyndig.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jamen det er desværre også det jeg tror, men hvorfor skulle den brænde indgangen ?? Burde den ik kunne køre på en digital trigger indgang også ?

Kan jeg ik teste boksen med et stim kort ?

Senest rettet af Jakobsen 07 aug 2010, 10:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Den køre vel kun på digital trigger hvis du sætter den til det. Det er også en anden indgang på TM V.4 end analog trigger.

Men åben boksen og kig. Så længe du ik lodder i boksen uden at være 100% sikker på hvad du laver, så må du gerne kigge i boksen for Rene og se om du selv kan lave det. Hvis du heldig har du bare brændt for 20 kr inde i boksen...

Omvendt er Rene heller ikke dyr til at renovere en boks. Da mine dyser brændte min boks af, kostede det mig 50 kr i stumper og 250 kr i arbejdsløn... Kørte lige siden...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Må prøve at få boksen åbnet her i dag, men så må jeg se om jeg kan se noget, problemet var lidt at jeg sku køre i bilen til sjælland i morgen søndag så det sker nok ikke haha. med mindre jeg kan få en elektronik haj på sagen.

Men håber også at finde fejlen til netop hvorfor det er endt som det er så det ikke sker igen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så nu fik jeg endelig løst problemet :P

Var en smut forbi en gammel radio tv mand fra B&O, han kom så igang med at måle en masse frem og tilbage og efter en times tid kom vi frem til at han godt ku se der var lidt problmer med en optikoblings ic modul, han skiftede så den og det gav samme resultat :( men fik 2 med så ku jeg selv prøve at skifte og se om det virkede. Da jeg så endelig kom hjem skiftede jeg selvfølgelig den IC og wupti så var der liv i svinet :P hvor heldig kan man da være, fik så efterfølgende afprøvet min nye ABS VR sensor og den virker helt anderledes end den anden magneti merelli sensor, tændingen er helt fast og mere præcis med den nye sensor, så glæder mig til at komme igang med at justere tænding på den nye motor :lusket:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Du skal måske nok tænke lidt over det Morten har skrevet... den optokobler er jo ikke gået i stykker af sig selv... har du et nummer på den, så du kan kontrollere databladet og se hvad den evt. kan klare af spænding?
Det kan jo være den skal beskyttes (hvis du vil beholde din sensor) i form af en zenerdiode eller en anden form for spændingskontrol...

Vh Jesper K

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Helt enig jeg er også meget nysgeri over hvad fejlen var, men ja snakkede med rene og han sagde den kun gå gå hvis jeg havde brugt den digital indgang forkert /: og den har jeg ikke brugt tror det var min gamle sensor der var skyld i det måske

Har heldigvis en extra optikobler chip hvis de skulle ske uge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time