Runesm skrev:
Hvis man nu laver en la-la ve-tabel som den lige kan tage gassen på, og så sætter den til at køre AFR-targets med korrektion, laver den så ikke permanente ændringer i VE-tabellen?
Så kunne man da på en tur på en time eller to få sådan riiimeligt brugbart ve-tabel, og så når det er den kan køre så som så, slå afr-target fra igen?
Nu kan jeg så spørge dig om det samme spørgsmål:
Million dollar question:
Hvad vil du sætte AFR targets til?
Du skal jo vælge en værdi der passer til din motor, så godt at softwaren kan regne sig til en VE der passer. Sætter du 13:1 ind et sted, hvor den skulle have været 14:1, ja så er det altså stadigt lige så forkert som hvis du sætter VE forkert. Ergo kompliceret måde at opnå status quo på.
Det er en sjov feature at nulre med hvis man har massive mængder tid, men NEJ NEJ NEJ og atter NEJ, det er IKKE en smart funktion hvor man kan download en generel AFR tabel, og vupti indkører bilen sig selv.
Det er en utroligt udbredt misforståelse.(som ikke kan dø)
Med en erfaren chauffør og erfaren mapper, så tager det 20minutter at nå et base map der er langt mere præcist end AFR targets kan ramme,
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!