Overskriften er kun en lille del af det.
Jeg har forsøgt mig med min første MS installation, bestående af en v2.2 med nyeste extra-software og et pigtail-ledningsnet fra diyautotune hvor alle ledningerne er mærket.
TPS, IAT og CLT er koblet til, og har en fælles stel som går på batteri -.
o2-sensor ledningen ligger stadig på gulvet.
MS er stellet på batteri -.
Jeg har klippet hall-signal ledningen mellem tændingsmodulet og hall-sensoren, og fra hall har jeg koblet ign-ledningen (pin24). På pin24 indvendigt sidder en 1k ohm pull-up til pin28 indvendigt.
Jeg døjer med at få rpm-signal på. Jeg har pillet rotoren ud og sat en boremaskine på. Signalet er on-off-on-off med 2 sekunders intervaller, sålænge pin25 er koblet til pin6 på tændingsmodulet. Piller jeg tændingsmodulet fra, er signalet konstant. Steller jeg o2-sensor ledningen forsvinder signalet. Lader jeg være med at dreje rotoren rundt, men gnider o2-sensor ledningen rundt på stel, så flyver rpm-signalet rundt.
Udover det, så svinger o2 voltage fra 0-5 volt når rotoren drejer rundt, selvom kablet ligger på gulvet.
Boksen er selvfølgelig også ændret til tændingsmodulet med en 1k fra højre side af r23 til plus af d17, og så en ledning fra plus af d17 til x11.
Hvad i alverden går der galt???
_________________ Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
|