Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 apr 2010, 22:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Overskriften er kun en lille del af det.

Jeg har forsøgt mig med min første MS installation, bestående af en v2.2 med nyeste extra-software og et pigtail-ledningsnet fra diyautotune hvor alle ledningerne er mærket.

TPS, IAT og CLT er koblet til, og har en fælles stel som går på batteri -.
o2-sensor ledningen ligger stadig på gulvet.
MS er stellet på batteri -.

Jeg har klippet hall-signal ledningen mellem tændingsmodulet og hall-sensoren, og fra hall har jeg koblet ign-ledningen (pin24). På pin24 indvendigt sidder en 1k ohm pull-up til pin28 indvendigt.

Jeg døjer med at få rpm-signal på. Jeg har pillet rotoren ud og sat en boremaskine på. Signalet er on-off-on-off med 2 sekunders intervaller, sålænge pin25 er koblet til pin6 på tændingsmodulet. Piller jeg tændingsmodulet fra, er signalet konstant. Steller jeg o2-sensor ledningen forsvinder signalet. Lader jeg være med at dreje rotoren rundt, men gnider o2-sensor ledningen rundt på stel, så flyver rpm-signalet rundt.
Udover det, så svinger o2 voltage fra 0-5 volt når rotoren drejer rundt, selvom kablet ligger på gulvet.

Boksen er selvfølgelig også ændret til tændingsmodulet med en 1k fra højre side af r23 til plus af d17, og så en ledning fra plus af d17 til x11.


Hvad i alverden går der galt???

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2010, 17:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
o2-signalet og ign signalet havde en lille bitte dråbe loddetin på db37-stikket mellem print og stik.

Iaften skal jeg have testet om det har løst problemet

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2010, 21:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Og det gjorde det, kunne jeg forstå!!
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2010, 22:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Flere bække små, nogen andre små problemer blev også rettet, og så kom der liv i den!

http://img9.imageshack.us/i/motorstart.mp4/

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team