Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 11:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
dinmor skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Jeg vil også gerne anbefale turbomotor.dk's bokse...


Hvis man lige selv gaar dem efter for koldlodninger :P



Samt tager højde for at manden kan være tæt på umulig at få fat på!

Jeg kører selv med en af Henriks tidligere versioner af Ms, og bedre service er ikke at opdrive!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 12:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Jeg vil også anbefale en boks fra Henrik.

Hos ham får man en super support og en boks der kan hvad den skal.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 13:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008, 20:26
Indlæg: 28
Geografisk sted: Fyn
Det kan da godt være det går hen og bliver en boks fra henrik af, hvis jeg går helt kold i det nuværene projekt.
men vil da prøve om det ikke kan lade sig gøre aligevel.

Så vidt jeg har forstået så har den 6 spark udgange, dog ikke i db37 stikket.
og det er vel dem man skal bruge til de 6 COP med en transistor imellem.
Billede
Billede lånt fra www.msextra.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2010, 09:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Nu har jeg ikke den store erfarring med MS2 det er mere MS1. Men som du kan se så er spark A B C allerede klar, der skal bare trækkes ledninger enten direkte til ledige ben på DB37 stikket, eller direkte ud af siden via et hul du selv laver!
Jeg plejer at tage den ud i et stik for sig selv!

Det eneste du muligvis skal ændre ved spark A B C er en pullup modstand, men det er meget nemt! Det kommer helt an på hvilken tænding du har!
Jeg bygger selv et ekstra print til mine ektra spark udgange, de skal bare være magen til spark A B C opbygningen. Jeg skifter dog de transistor til nogle lidt mere stærke, men det kræver lidt mere arbejde med nogle flere modstande osv. Dem der sidder der nu kan godt bruges til de fleste tændinger! Det kommer helt an på hvordan du vil lave det!

Du skal ikke fortryde at du har købt et byg selv sæt. Det kan altid ændres til sine egne planer, dog ville det være godt hvis man kunne bygge et præcis til sit eget projekt!

God arbejdslyst og godt nytår! Du skal nok få nogle rigtige fede og spændende timer med MS!

:lusket: wellcome to the dark side :lusket:

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2010, 15:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 okt 2008, 14:54
Indlæg: 214
grydesvamp skrev:
dinmor skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Jeg vil også gerne anbefale turbomotor.dk's bokse...


Hvis man lige selv gaar dem efter for koldlodninger :P



Samt tager højde for at manden kan være tæt på umulig at få fat på!

Jeg kører selv med en af Henriks tidligere versioner af Ms, og bedre service er ikke at opdrive!


Jeg har altid kunne få fat på ham, og stor respekt for hans MS samt toyota viden. Min bil kører som en drøm efter han har kørt den ind!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2010, 21:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2008, 20:26
Indlæg: 28
Geografisk sted: Fyn
Jeg er nu kommet lidt videre med boksen, Jeg har fundet en transistor som kan erstatte vb921/bif373
Det er denne:
HGTG20N60A4D type mos gate N-channel max styrespændning 7V type 5,5V in belastning MAX 40A / 600V

Jeg vil køre wasted spark på 6 cyl. i manualen skriver de at der skal bruges en vb921 pr tændspole, men da den transistor jeg har kan tage de flere amp, kan man så nøjes med 3stk.

Kaas du skriver noget med en puulup modstande er det dem som bruges i manualen for hvis det er er jeg lidt i tvivl for der kan bruges 3 forskellige,
330 ohm når den kun skal drive en transistor fra pr udgang.
680 ohm pr transistor hvis man køre 2 transistor fra samme udgang.
Men der er også snakke om en 750 ohm modstand, og er lidt på bar bund med vilken jeg kan bruge.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej :)

Jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2010, 13:13 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 feb 2010, 22:30
Indlæg: 15
Geografisk sted: St. Havelse Beach
Du skal lige tænke på, at pullup skal være til 12V, og at almindelige IGBT'er ikke er sikret mod overspænding, på samme måde som VB921'eren.

Den indbyggede diode der sidder i mange IGBT'er beskytter kun mod overspænding med omvendt polaritet,. Men en slmindelig tændspole kan sagtens smide en spænding tilbage på over 600V med "rigtig" polaritet, hvilket man *bør* beskytte sig imod, når man selv designer en driver til en tændspole. Man kan være heldig, at det virker, ved bare at forbinde den på samme måde som en VB921, men der er ingen garanti for, hvor lang tid det bliver ved med at virke..

IMO vil klart den nemmeste løsning være at finde nogle tændspoler fra f. eks. en VR6, eller noget andet 6 cylindret som kører wasted spark, og slutstykket er indbygget i tændspolen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2010, 16:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Hej

Jeg er totalt elektronik analfabet - mener det virkeligt serioest! Men jeg er naerrig saa jeg paatog mig ogsaa opaven med et 100% DIY kit. Det er en stor opgave kan jeg lige saa godt sige! Isaer naar du heller ikke ved hvordan eller hvad du vil bruge MS til ;) Men nu koere min bil da 90% men nyt ledningsnet und alles - med det har ogsaa kostet baade blod, sved og lange dage hvor jeg troede jeg aldrig skulle komme igennem. Men tro mig da jeg endelig fik den motor til at koere var glaeden over selv at have lavet det hele - FANTASTISK :D:D

- Niels

PS: Og tak til KAAS han hjalp mig med den grove indkoering, samt instruks i brugen af Megalogviewer :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team