Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2010, 19:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
harkes skrev:
Tak for kommantarene. Jeg koere allerede med MS1 v3 men bruger baade bilen til race (trackdays) og dgalig sommer koersel. Saa jeg ville jo gerne at den koerte lige godt hele vejen til 8000rpm, men maaske er loesningen som sagt at lave den fine opdeling fra 5000-7500 (race) og fra 1000-3000 (normal koersel). Lige nu ligger den nemlig jaevnt fordelt over hele registret.
I mener altsaa ikke der er noget at hente ved en MS2 ECU, ud over den nyere (og lettere at bruge har jeg hoert) SW?


Den med lettere at bruge er noget nært et religiøst spørgsmål. Jeg er dybt uenig i den del. MS1 er mere let at tolke hvad boksen gør, og når der er problemer er det fint at en nybegynder kan tolke hvad der foregår.

Hvorfor kører din bil ikke ligegodt til 8000??
Det lyder som manglende/dårlig mapning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 05:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2009, 06:15
Indlæg: 20
Er lidt utilfreds med forloebet paa kurverne. Det skal her siges at der kun blev brugt 1,5time paa indkoering hos XXX og kun ved WOT; ogsaa havde jeg haabet paa at der kunne hives mere ud af motoren - specielt moment, men det goer man vel altid ;)

Specs:
4age redtop
0,5mm toppakning
CR ~10,7
Catcams 7105137 260 / 252° 9.00 / 8.50mm
Silvertop ITB
Custom inlet manifold

Men jeg skal bla have lavet indsugningen laengere - skulle give bedre moment og lavet koldluft indtag ogsaa.


Vedhæftede filer:
Rolla_2 (Large).jpg
Rolla_2 (Large).jpg [ 92.13 KiB | Vist 2300 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 11:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Med en momentkurve som udgangspunkt, så er det meget nemmere at udlægge fordelingen af de 12x12 punkter. Det interessante er hvor momentkurven ændrer hældning - ikke hvor du kører mest.

Det er en lidt lang forklaring - men igen afhænger det af hvem der trimmer, og kender produktet.

1,5 time og primært WOT giver et nogetledes basismap - men måske ikke så underligt at den ikke er lige i skabet. Slet ikke når du kører med spjældhuse.

Jeg har sådan et sæt silvertop sugejern på min Golf, og jeg har da måtte fifle "lidt" med at få den kørbar :-). Det tager lidt tid...

Kontroller i øvrigt at gasspjælds-potmeteret er ok. Det gik på min, og efter hvad jeg kan forstå, så er det ikke sååå udsædvanligt.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team