Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2009, 17:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Da jeg Lider af faldene ladetryk ved høje omdrejninger.
Så er tanken at trykket i manfolden presser Wastegaten åben.
Så jeg har behov for at måle trykket.
Et mekanisk , eller et elektrisk manometer, man skal aflæse live.
Tiltaler mig ikke!!
Jeg vil heller kunne logge det og aflæse det i ro og mag.

Så jeg faldt over dette!
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... cts_id=127
Prisen er vel tålelig, og opløsningen På en MS log bliver i ca. 2,8 kpa spring.
Nå jer har modeficeret INI filen.

Men det ligner lidt er overkill.
Da jeg ikke har behov for at måle benzintrykket.
Og forhåbentlig ikke har 700 kpa i tryk i manifolden.

Er der nogen der er stødt på såddan en der kan måle ca 300 kpa i differens tryk.
For umiddelbart skal jeg kun bruge den til at logge.
Udstødnings trykforskelle, trykfald over IC og gasspjæld.
Og finde en plads til udluftnings ventileerne til kabinen!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2009, 17:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Da jeg Lider af faldene ladetryk ved høje omdrejninger.
Så er tanken at trykket i manfolden presser Wastegaten åben.
Så jeg har behov for at måle trykket.
Et mekanisk , eller et elektrisk manometer, man skal aflæse live.
Tiltaler mig ikke!!
Jeg vil heller kunne logge det og aflæse det i ro og mag.

Så jeg faldt over dette!
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... cts_id=127
Prisen er vel tålelig, og opløsningen På en MS log bliver i ca. 2,8 kpa spring.
Nå jer har modeficeret INI filen.

Men det ligner lidt er overkill.
Da jeg ikke har behov for at måle benzintrykket.
Og forhåbentlig ikke har 700 kpa i tryk i manifolden.

Er der nogen der er stødt på såddan en der kan måle ca 300 kpa i differens tryk.
For umiddelbart skal jeg kun bruge den til at logge.
Udstødnings trykforskelle, trykfald over IC og gasspjæld.
Og finde en plads til udluftnings ventileerne til kabinen!

MVH

Morten


Svaret ligger nok tæt ved ligetil: For lille turbo. Forbehold for at jeg ikke ved hvad du har!

Mere relevant med abs tryk end differenstryk. Så vidt jeg husker er din motor lidt "old-school" med restriktiv varmside. Hvis ja, så kan det nok blive aktelt med en del mere end feks 300kpa abs hvis du vil logge trykket.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2009, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Motoren, eller turbovalget er meget konservativt.
Turboen er vel en ca 20 år gammel udvikling.
Oprindelig beregnet til en Ford eskort, der maks skulle kunne yde 300 HK
i gruppe A rally.

Faktisk har den samme varmside mål som en volvo t3 turbo,
bare med et bedre udformet turbinehus, og en større wastegate ventil.
Og jeg tror det er størrelsen på ventilen der driller.
Hr du noget bud på en passende maks værdi til en sensor?

Og ja differenstryk er ikke lige den beste måling før turbinen, men det kan MLLV, omregne til abs tryk.
Der er bare mange andre målinger hvor diff.tryk er interessent.

Og da jeg kun har en analog indgang ledig.
Så ligner løsningen et bud på mit problem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2009, 19:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Hej Morten

Jeg har lige bestilt sådan en trykdiff.måler,den skal kobles op sammen med mine rullefelter
når jeg får den hjem kunne det være spændendene at afprøve den på din bil

Interesseret ring 64823804

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2009, 20:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Motoren, eller turbovalget er meget konservativt.
Turboen er vel en ca 20 år gammel udvikling.
Oprindelig beregnet til en Ford eskort, der maks skulle kunne yde 300 HK
i gruppe A rally.

Faktisk har den samme varmside mål som en volvo t3 turbo,
bare med et bedre udformet turbinehus, og en større wastegate ventil.
Og jeg tror det er størrelsen på ventilen der driller.
Hr du noget bud på en passende maks værdi til en sensor?

Og ja differenstryk er ikke lige den beste måling før turbinen, men det kan MLLV, omregne til abs tryk.
Der er bare mange andre målinger hvor diff.tryk er interessent.

Og da jeg kun har en analog indgang ledig.
Så ligner løsningen et bud på mit problem.

MVH

Morten


Passende værdi er interessant.

Jeg vil påstå at med en 300kpa sensor så er du dækket ind. Hvis du presser din motor nu, så makser den ud, og uanset om den er 300kpa eller 500kpa, så er det et problem der skal løses.

Tror måske det kan findes i skuffen...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2009, 11:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lige umiddelbart ser jeg ikke det at makse en 500 kpa sensor ud, som et problem.
Men nærmere som mit tunings kompromis af en standartmotor.
Med gadebrug i højsædet, er nået sit masksimum!

Hvis bilen var bygget til race, så havde hele konceptet set meget anderledes ud :wink:

En 500 kpa sensor lyder meget interessant, så hvis du falder over en, så sig til!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team