Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

-AK- skrev:
Jamen det ender nok lige med at jeg gør det jo...

Jeg valgte MS2'en både fordi det var den nyeste, men umiddelbart også havde de fleste funtioner og muligheder, også mht. at styre tænding plus selvfølgelig den højere opløsning.

Jeg havde ellers det indtryk at folk var ved at have godt fat i MS2'eren, fordi den kunne det samme som MS1, og alt det man kunne have ønsket, hvad mener du når du snakker om nede på specs?

Jeg mener:

en fuldt udbygget MS1 skal bruge samtlige stikben i det 37polede stik, uden at have stel i stikket. Hvor mange ben har du aktive i dit 37polede stik?

En MS1 kan køre V12 på wasted spark, eller 6cyl på COP tænding. Ikke en option i MS2.
En MS1 kan køre V10, eller 5cyl. Masser af muligheder.

En MS2 ofrer feks 4 potentielle tændingsudgange for at køre en tomgangsmotor. I mine øjne fuldstændigt selvmål (når man har en MS1 at sammenligne med).
CANBUS på MS2 kan selvf. fikse det, bortset fra det ikke virker endnu, ligesom alle de ekstra add-on boards der skal til for at få de specs, reelt ikke er tilgængelige.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

JDJ skrev:
Tror du skal prøve at opgradere til en ekstra kode i stedet. Jeg har gode erfaringer med den sidste nye som hedder MS2 extra 2.0.1. Kører selv med den (MS-2 v3.0) og har også lagt den i et par stykker der kører 3.57 (møg boks :roll: ) Den nye code har en del fede små ting som virker langt bedre end i 1.x.x koderne.

Og synes efterhånden at MS-2 med ekstra koden er ved at være så langt fremme at man ikke kan blive ved med at holde på at 1´eren er den bedste. Det er muligt at der stadigt er flere muligheder for "eksperterne" med for os almindelige brugere rækker mulighederne i en MS-2 vist til de fleste. Desuden synes jeg at brugervenligheden i ver. 2 er langt større end i de "gamle"

Jacob.

Forskellen mellem MS1 og MS2 er jo reelt kun CPUen, så længe man holder sig til de amerikanske print.

Det kan nemt lade sig gøre at handikappe en hvilkensom helst MS med en MS-2 CPU, det vil være plug-n-play.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Prøv og bruge Megatune, i stedet for TunerStudio.
Jeg har lige prøvet og lege lidt med TunerStudio.
Og det var noget ikke nogen win win.

første problem.
da jeg ville lave projekt, og åbne min sidste MSQ fil.

there were errors or warnings during msq load.
Would you like to review them now?

yes

2 Warnings:
Warning: MSQ Units Mismatch for maeRates4! kPa/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.
Warning: MSQ Units Mismatch for taeRates4! Volt/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.

Det resulterede i følgene. forkerte værdier i tunerstudio. og en meget dårlig tomgang.

Jeg åbnede derefter megatune, og der var den også galt med værdierne.

Så brænde jeg den sidste fungere MSQ fil over igen, med mit normale megatune, og så var det hele iorden igen :D

Titel:
Moderator

syncroGT skrev:
Prøv og bruge Megatune, i stedet for TunerStudio.
Jeg har lige prøvet og lege lidt med TunerStudio.
Og det var noget ikke nogen win win.

første problem.
da jeg ville lave projekt, og åbne min sidste MSQ fil.

there were errors or warnings during msq load.
Would you like to review them now?

yes

2 Warnings:
Warning: MSQ Units Mismatch for maeRates4! kPa/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.
Warning: MSQ Units Mismatch for taeRates4! Volt/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.

Det resulterede i følgene. forkerte værdier i tunerstudio. og en meget dårlig tomgang.

Jeg åbnede derefter megatune, og der var den også galt med værdierne.

Så brænde jeg den sidste fungere MSQ fil over igen, med mit normale megatune, og så var det hele iorden igen :D

Yep, tunerstudio er på ingen måde bullitproof. Den kommunikerer MEGET hurtigere med MS boksen, men er så også ligeglad om den ser en fejl. Den retter den bare, og vupti, så står een eller anden setting af H til. PS: DET KAN VÆRE EN SKJULT VÆRDI!

MS2 har foriøvrigt en smart funktion: RPM Averaging Lag Factor
Det feature har den smarte egenskab at det kan sløve boksen så det ikke rigtigt ser det rigtige rpm tal, men et gennemsnit af rpm. Den tænder så også gennemsnitligt, og får faktisk tændt på alle mulige mærkelige tider, sådan +/- 15grader! :damn: Det er sguda en feature der vil noget!
På en højtydende motor er kombinationen af et dårligt rpm signal, og en boks der midler på signalet vel een af de hurtigste måder at få noget seriøst pre-ignition. Har man midlingen for høj, og ikke er drønopmærksom på et dårligt krumptapsignal, så tænder man lidt over det hele. Smoke it baby!

Pointen er: Dont fix something that works.
Nyere betyder nogle gange ikke bedre, men derimod mere fyldt med BUGS.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time