syncroGT skrev:
Prøv og bruge Megatune, i stedet for TunerStudio.
Jeg har lige prøvet og lege lidt med TunerStudio.
Og det var noget ikke nogen win win.
første problem.
da jeg ville lave projekt, og åbne min sidste MSQ fil.
there were errors or warnings during msq load.
Would you like to review them now?
yes
2 Warnings:
Warning: MSQ Units Mismatch for maeRates4! kPa/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.
Warning: MSQ Units Mismatch for taeRates4! Volt/s found in current configuration, ms found in MSQ, values were not converted to new units.
Det resulterede i følgene. forkerte værdier i tunerstudio. og en meget dårlig tomgang.
Jeg åbnede derefter megatune, og der var den også galt med værdierne.
Så brænde jeg den sidste fungere MSQ fil over igen, med mit normale megatune, og så var det hele iorden igen
Yep, tunerstudio er på ingen måde bullitproof. Den kommunikerer MEGET hurtigere med MS boksen, men er så også ligeglad om den ser en fejl. Den retter den bare, og vupti, så står een eller anden setting af H til. PS: DET KAN VÆRE EN SKJULT VÆRDI!
MS2 har foriøvrigt en smart funktion: RPM Averaging Lag Factor
Det feature har den smarte egenskab at det kan sløve boksen så det ikke rigtigt ser det rigtige rpm tal, men et gennemsnit af rpm. Den tænder så også gennemsnitligt, og får faktisk tændt på alle mulige mærkelige tider, sådan +/- 15grader!
Det er sguda en feature der vil noget!
På en højtydende motor er kombinationen af et dårligt rpm signal, og en boks der midler på signalet vel een af de hurtigste måder at få noget seriøst pre-ignition. Har man midlingen for høj, og ikke er drønopmærksom på et dårligt krumptapsignal, så tænder man lidt over det hele. Smoke it baby!
Pointen er: Dont fix something that works.
Nyere betyder nogle gange ikke bedre, men derimod mere fyldt med BUGS.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!