Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 17:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2009, 16:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Hej

Vi har monteret ms på en Calibra med C20XE motor, og det hele virker og køre, men vi kan ikke få omdrejningstæller til at virke.

Efter hvad vi har fået oplyst ved Opel, får den org. et 5 volts signal fra boksen, så vi har lavet en udgang med 5V pull-up, men den går op på 6-7000 rpm under start, og køre så ned på nul når den starter.

Nogen der kan hjælpe med hvad vi har lavet forkert?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 17:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Normalt plejer den grønne stelledning til tændspolen at gå ind til omdrejningstælleren.
Så det kunne godt lyde som om Opel har oplyst jer noget forkert.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 19:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Den kører fordelerløs tænding, og i følge opel, og en lokal opelophugger får den signal fra boksen org. I stikket til instrumentet er der 2 grønne ledninger i benet til omdrejningstælleren.

Skal den så bare have kl 1 fra den ene side af spolen?

Eller skal ms laves om til at efterligne kl 1?

Det er et projekt som jeg og en kammerat er kommet ind i, efter ejermanden mere eller mindre havde opgivet at få ms monteret. Men han har smidt hele det org. ledningsnet ud, og begyndt at lave et nyt. Så vi har ikke kunne se noget ud af det gamle ledningsnet, da det ikke er der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 04:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
hvilken boks version er det? Og hvor gammel er bilen?

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 07:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Hej

Boksen er en V3.0 og bilen er vist en 94/95.

Men vi har fundet ud af, det vi fik afvide ved opel var ikke signalet, men indstilling til scop hvis man skal måle på signalet. Så den skal have 12 volts pull-up i stedet for 5 volt. Så må vi se om det virker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 10:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det er meget simpelt at lave, jeg tror ikke i behøver at lave "arbejdsrelæ tricket" men nøjes med udgang fra boksen!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 20:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Hej

Den skulle bare have 12 volt pull-up i stedet for 5 volt.

Så nu virker den.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team