Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2009, 06:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er i hvert fald en meget tankevækkende forklaring/sammenligning.
'min påstand vil være, at så godt som INGEN af de unge mennesker, der står i butik på en tankstation, aner noget om hvad der kommer ud af standeren. det samme med ejeren af tankstationen.... meget få af dem ved ret meget om benzin, trods det at de lever af at sælge benzin.
så giver vi lige sammenligningen en tand mere, der er flere der sælger MS, som bruger udtryk i deres netreklamer som de ikke ved hvad betyder, og/eller fortæller om hvad deres udgave af MS kan og indeholder... vel at mærke uden der er hold i virkeligheden!
sådan er verden også...
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2009, 20:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hvad for et hjørnestykke af kagen er så bedst at starte med..... ?

Du kan skære det ud i pap eller klippe det i kage, jeg mangler stadig mod til at gå i gang.....
Listen af folk der gerne vil igang med MS. mm. er jo rigtig rigtig lang nogle burde gøre noget for at hjælpe alle de her folk igang....
Tror sku nogle gange at det er hemmeligt.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 06:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg ville nok starte med benzin og tænding, for at få motoren til at starte og køre :wink:

Dette kræver at du undersøger nogle komponenter på motoren.
Dyserne, hvor store er de, og er det høj eller lavohms?

Temperatur sensorer hvilken modstand har de ved 0,20,100 graders celsius.

Gasspjælds sensoren er det af potentiometer typen.

Krumtaps giveren Hall eller induktions giver?
Sidder den på krumtappen, eller i strømfordeleren.
Og hvordan ser signalet ud fra selve trigger hjulet.

Hvordan kommer gnisten til tændrøret?

Når du har fundet ud af dette, så læser du manualen.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm

For at finde ud af hvilke hardware ændringer der skal til på selve printet.
Og om der skal ændres på trigger hjulet.

Glem alt om avancerede ekstra funktioner i første omgang, det drejer sig om at få motoren startet. :!:

Ps. det er selvfølgelig rart at have ekstra funktionerne i Hardwaren(Ms boksen/printet) for så kan man altid aktivere dem nå man er blevet lidt mere øvet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 08:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
dykkerdahl skrev:
Hvad for et hjørnestykke af kagen er så bedst at starte med..... ?

Du kan skære det ud i pap eller klippe det i kage, jeg mangler stadig mod til at gå i gang.....
Listen af folk der gerne vil igang med MS. mm. er jo rigtig rigtig lang nogle burde gøre noget for at hjælpe alle de her folk igang....
Tror sku nogle gange at det er hemmeligt.....


Ikke hemmeligt. Faktisk ekstremt offentligt.

Modet kan jeg ikke give dig, MEN:

Hvis du vil igang med MS i en fart, så gør flg:
#1 køb en MS du ved virker, og evt. kan få testet/kontrolleret/hjælp til opsætning af den første gang. DVS glem de helt billige løsninger som EBAY, DBA, udenlandske netshops, etc.
#2 Hvis du gør som #1 så har du allerede softwaren installeret og matchet til din PC når du kommer hjem.
#3 Tilslut stel.
#4 Tilslut +12v tændingsplus.
#5 Tilslut communikationskabel mellem boks og PC.
#6 Start PC og åben programmet
#7 Sæt tænding på.
Vupti, første succesoplevelse når boksen booter op. (HEY, nu har du kastet dig ud i MS, og bilen er ikke brændt, og det var ikke livsfarligt!!!)
#8 leg med det indtil du mangler mere action.
#9 Tilslut vandtemperatursensoren. Se den virke.
#10 tilslut lufttemp sensor, og se den virke.

Fortsæt således.
En skønne dag har du sat det hele på bid for bid(kageanalogien igen) og har nulret med det så du endda er blevet helt fortrolig med det.

Det interessante bliver altid RPM signal, og som du ser er det altid der folk skvatter i fælden, men lad os nu ikke overmystificere det mere end det reelt er.

Key-word er at tage det roligt og lave det ordentligt første gang. Strømtyve, og lign. smarte ting(fusk) er garanti for problemer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
HenrikGM skrev:
dykkerdahl skrev:
Hvad for et hjørnestykke af kagen er så bedst at starte med..... ?

Du kan skære det ud i pap eller klippe det i kage, jeg mangler stadig mod til at gå i gang.....
Listen af folk der gerne vil igang med MS. mm. er jo rigtig rigtig lang nogle burde gøre noget for at hjælpe alle de her folk igang....
Tror sku nogle gange at det er hemmeligt.....


Ikke hemmeligt. Faktisk ekstremt offentligt.

Modet kan jeg ikke give dig, MEN:

Hvis du vil igang med MS i en fart, så gør flg:
#1 køb en MS du ved virker, og evt. kan få testet/kontrolleret/hjælp til opsætning af den første gang. DVS glem de helt billige løsninger som EBAY, DBA, udenlandske netshops, etc.
#2 Hvis du gør som #1 så har du allerede softwaren installeret og matchet til din PC når du kommer hjem.
#3 Tilslut stel.
#4 Tilslut +12v tændingsplus.
#5 Tilslut communikationskabel mellem boks og PC.
#6 Start PC og åben programmet
#7 Sæt tænding på.
Vupti, første succesoplevelse når boksen booter op. (HEY, nu har du kastet dig ud i MS, og bilen er ikke brændt, og det var ikke livsfarligt!!!)
#8 leg med det indtil du mangler mere action.
#9 Tilslut vandtemperatursensoren. Se den virke.
#10 tilslut lufttemp sensor, og se den virke.

Fortsæt således.
En skønne dag har du sat det hele på bid for bid(kageanalogien igen) og har nulret med det så du endda er blevet helt fortrolig med det.

Det interessante bliver altid RPM signal, og som du ser er det altid der folk skvatter i fælden, men lad os nu ikke overmystificere det mere end det reelt er.

Key-word er at tage det roligt og lave det ordentligt første gang. Strømtyve, og lign. smarte ting(fusk) er garanti for problemer.



Smukt formuleret syntes jeg. Giver ihvertfald mig mere mod på at springe ud i MS. :wink:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 16:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Tak..... Køber i løbet af ugen.... :up:

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team