Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 16:20 
Offline

Tilmeldt: 16 jun 2008, 20:22
Indlæg: 6
Geografisk sted: Birkeroed, Denmark
Wildert skrev:
Det er korrekt forstået. Faktisk behøver du ikke absolut triggerhjul med sensor - men det kan altså fungere lidt bedre.
Har du 2.2 fordeleren? Den er nemlig låst på avancering osv. - så den er ret velegnet til MegaSquirt-brug.

Er rimelig sikker paa det er fra en 2,2 men som sagt har jeg ikke selv bygget motoren...
Paa siden af fordeleren staar der flg nummer: 0 237 507 003
Se de vedhaeftede billeder...

Tror bare jeg starter med at bruge stroemfordeleren hvis det kan lade sig goere, saa kan jeg altid opgradere senere hvis den driller.

Wildert skrev:
Ang. forhandlere der har det hele, så kig på www.msextra.com - der er et forum om autoriserede forhandlere som har forskellige ting og sager.

Okay den vil jeg kigge lidt paa... Mange tak.

Mvh
Aksel S[/img]


Vedhæftede filer:
SP_A1161.jpg
SP_A1161.jpg [ 70.64 KiB | Vist 3106 gange ]
SP_A1164.jpg
SP_A1164.jpg [ 65.78 KiB | Vist 3093 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2008, 21:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
er godt nok lidt rusten på opel efterhånden, men jeg mener til gengæld at 2,2 toppen gir mulighed for at bruge et afkortet 3.0 manifold, som skulle flowe bedst..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 07:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Skær de 2 bagerste rør af et 3.0 manifold så får du 10 mm større rør og et 2.5" spjæld. Man kan få 10-15 hk mere ud af en 2.2 top pågrund af større ventiler og bedre indsugningsport perfekt til en 2.4 bund. 2.4 og nyere 3.0 kunne fås med 62-2 tandhjul og 6 rib krumtapshul + forkammerdæksel med sensor så er der kun en rotor i fordeleren. 6 rib hjul kan jo så bruges til at trække feks en rotrex kompressor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 09:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 13:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Bufas skrev:
Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.


Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 15:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
HenrikGM skrev:
Bufas skrev:
Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.


Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?

Se nu bliver det spændene, for det >>tror<< jeg ikke der er nogen der har.... mange har nok :reading: en del , men det var da oplagt at få det målt :up:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 22:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
HenrikGM skrev:
Bufas skrev:
Skal du gøre det rigtig godt så skærer du de 2 forreste rør af i stedet.
Det giver lidt bedre flow men er til gengæld heller ikke så nemt at lave.


Har man nogle målinger af den ene metode holdt op imod den anden?


Jeg har hørt nogle skulle ha lavet det, men jeg har desværre aldrig set dem.
Men når man ser på vinklen på de 2 forreste rør i forhold til de andre så skal luften vende ret kraftigt.

Her kan forskellen ses. Det er de 4 forreste rør.
Billede

For nemhedens skyld laver de fleste det med de 4 forreste rør, da der både er noget med speedertrækket og med spjældet der skal tilpasses.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2009, 19:49 
Offline

Tilmeldt: 25 jan 2009, 16:37
Indlæg: 2
Bedre sent en aldrig kom jeg med et link til en side hvor der er billeder af 3L manifold hvor det forreste er skåret væk. siden er på finsk så.... men billederne er fine.
http://www.kolumbus.fi/badluck/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2009, 11:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Billede[/list]
Til de dovne :lol:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team