ae86 skrev:
mikael pug 207 GT skrev:
Hej. Jeg har fået monteret 42mm jenvey spjældhuse samt en omex 600 styring på vores 106 GTI. Jeg synes der er lidt problemer med det, da den er svær at starte når den er helt kold. Den skal bruge alt imellem 4-7 forsøg før den starter, og så lige holdes på gassen det første min. før den går tomgang. Når den skal startes varm, er der ingen problemer. Der er også lagt noget fuel cut ind har jeg fået at vide, noget med at man så kunne spare lidt på benzinen. Når motoren er varm og køre tomgang (1200 omdr.) kan jeg ikke give motoren feks. 2000 omdr. og så holde den stabilt der. Hvis jeg prøver på det, står den bare og køre op og ned mellem de 2000 omdr. og tomgang. Jeg skal over 3000 omdr. før at man kan holde et stabilt omdrejningstal hvor den ikke står og køre op og ned, hvis i forstår. Ved kold motor er der ingenting. Det er på grund af det fuel cut der er lagt ind i mappet, er jeg blevet fortalt. Nogen der kan hjælpe mig lidt med nogle forslag her? Det er monteret ved Bruno Hansen og de har været flinke til at hjælpe, men føler stadigvæk ikke at det spiller helt 100% som vores gamle 306 2,3l som også kørte med spjæld, dog lavet ved agergaard med efi.
Mikael
1) Ved koldstart lyder det som om dine koldstarts parametre ikke er kørt rigtigt ind .. eller prøver du at starte den med gassen trådt helt i bund ?? jeg mener at huske at den har "Flood-Clear" dvs at hvis man har fået oversvømmet motoren med benzin så kan man holde gassen i bund mens man tørner starteren og få tømt motoren (aka hvis den har "flood-clear" og gassen er i bund når du tørner så får den ingen benzin)
2) Ja der er noget der hedder "deacceleration fuel cut off" og der sættes nogle parametre for hvornår det skal være aktivt .. hvis du er utilfreds med dem så prøv at smide en bærbar på den og ændre lidt i dem .. det er blandt andet gasspjældsvinkel og motor omdrejninger ... og jeg tror også den bruger map (load) hvis du har en mapsensor monteret ..
Har du meget skrappe knaster i den ?? (så den står ret ujævnt ved tomgang)
3) det med at din motor ikke kan holdes på 1200 omdrejninger kan også være på grund af tomgangsreguleringen ... hvis du køre med spark-cut tomgangs regulering (altså ingen tomgangsmotor eller spjæld e.t.c.) kan det godt opføre sig som du beskriver
Hvad bruger du bilen til ? hvis det er dagligt så kan det da godt være at det er interessant med "deacceleration fuel cut off" men du kan jo nøjes med at sætte det til at være aktivt over eg. 3000 rpm
Hej, og tak for dit svar. Bilen bliver kun brugt for sjov fra forår til efterår.
Jeg har ikke selv styr på indkøring, og har heller ikke nogen mulighed for selv at gå ind og kigge på det, så er 100% afhængig af en der har styr på det. Knasterne er ikke så vilde, topper lidt over 7000 omdr. Og den køre ikke med mapsensor, kun på spjældvinkel. Jeg kommer selv fra lolland. og det er lidt dyrt med færge hver gang der skal prøves/rettes noget i boksen, så hvem på sjælland køre omex bokse ind, og som kan sit kram?
Bilen køre forøvrigt fint nok når man bare køre afsted, og trækker også helt rent med gassen i bund. Men køre man i kø, eller efter en traktor, skal den have et gear lavere end man ellers ville vælge så ikke den hugger. Og så ville jeg gerne have den til at starte første gang ved kold motor.
Mikael