Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 22:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
[Argument for din første sætning?
Har lavet 6x COP flere gange med MS. Keine hexeri når boksen understøtter det. Uanset styring, så er COP aldrigt for nybegyndere.

Argumentet er at når man begynder at overveje et eftermonteret COP setup så er det ikke af økonomiske grunde og når man nu er ved at pille med COP så er SEQ insprøjtning og EGT lige pludseligt også interessant... og inden man kom der til så var WB meget interessant ... og.. og og inden man har set sig om så har man udbygget ms boksen med så meget add-on at mer prisen for at vælge en vems i første forsøg faktisk er forsvundet.. og yderligt så får du en del flere ind/udgange med en vems styring samt alle(*) vems features er på et board og ikke en fuglerede af add-on boards
(*)næsten ... power flyback er et ekstra board


:


Nu skal dette jo ikke blive en MS vs vems tråd, men du kan altså sagtens købe en MS med 6cyl COP, EGT, Antispin, OG powerflyback onboard.... helt uden fuglereder......plus en masse mere.

Men for at komme tilbage til tråden; har mandens motor ikke en fabriksmonteret strømfordeler?(hvis ja, hvorfor så snakken om fancy aftermarket skrammel af ukendt herkomst?)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 23:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
Nu skal dette jo ikke blive en MS vs vems tråd, men du kan altså sagtens købe en MS med 6cyl COP, EGT, Antispin, OG powerflyback onboard.... helt uden fuglereder......plus en masse mere.

Sådanne en vil jeg gerne se ..

Det var heller ikke mening at det skulle blive en Ms Vs Vems .. jeg mener bare at hvis man ville hoppe i i den dybe ende så var det noget nemmere med en Vems der næsten er klar (hvis man kan komme over den noget kryptiske wiki.. :wink: ) og når vi snammer om en max moddet Ms styring så er prisen meget tæt på den samme som en Vems

HenrikGM skrev:
Men for at komme tilbage til tråden; har mandens motor ikke en fabriksmonteret strømfordeler?(hvis ja, hvorfor så snakken om fancy aftermarket skrammel af ukendt herkomst?)

Hvad mener du med "fancy aftermarket skrammel af ukendt herkomst"
Er det Vems boksen eller MSD du snakker om ??

Netop fordi jeg går udfra at manden har fabriks monteret strømfordeler gav jeg ham den mulighed der hedder MSD 6al+blaster coil .. da noget ligende MSD ser ud som om det næsten er standard udstyr når folk begynder at pille ved deres amerikanere V8'ere .. jeg ved godt der er mange andre fabrikanter end MSD (eg. jacobs e.t.c ) men MSD var det der lige sprang ind på lystavlen ... desuden så er her snakke om et turbo projekt og netop derfor er det da interessant med et tændings system upgrade og med nævnte Capasitive Multispark Ignition så burde der ikke være problemer ...

og godt nok kan en Ms meget men du skal ikke fortælle mig at den også nemt kan leverer 4-600volt til spolen pr. tændingspuls (som også skal være bygget til cdi) .. der skal et lidt større fumleboard til .. og inden du har fået bygget det så er det nu noget nemmere at købe et sådanne MSD 6al modul ... men du kunne sikkert sparer små 1000kr hvis du byggede det selv .....

ps. husk at sende billeder/film når du zapper dig selv ..... igen :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2008, 19:13 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
hmm, jeg tror vist jeg skal ha læst lidt mere på nettet, før jeg går igang... der er vist mange ting man skal tage højde for...

nå, men min bil har strømfordeler. Trode bare at der var en fordel at styre det, med en coilpak eller COP...
Men det er måske nemmere at bare starte med strømfordeler?

_________________
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2008, 22:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
Nu skal dette jo ikke blive en MS vs vems tråd, men du kan altså sagtens købe en MS med 6cyl COP, EGT, Antispin, OG powerflyback onboard.... helt uden fuglereder......plus en masse mere.

Sådanne en vil jeg gerne se ..

Det var heller ikke mening at det skulle blive en Ms Vs Vems .. jeg mener bare at hvis man ville hoppe i i den dybe ende så var det noget nemmere med en Vems der næsten er klar (hvis man kan komme over den noget kryptiske wiki.. :wink: ) og når vi snammer om en max moddet Ms styring så er prisen meget tæt på den samme som en Vems

HenrikGM skrev:
Men for at komme tilbage til tråden; har mandens motor ikke en fabriksmonteret strømfordeler?(hvis ja, hvorfor så snakken om fancy aftermarket skrammel af ukendt herkomst?)

Hvad mener du med "fancy aftermarket skrammel af ukendt herkomst"
Er det Vems boksen eller MSD du snakker om ??

Netop fordi jeg går udfra at manden har fabriks monteret strømfordeler gav jeg ham den mulighed der hedder MSD 6al+blaster coil .. da noget ligende MSD ser ud som om det næsten er standard udstyr når folk begynder at pille ved deres amerikanere V8'ere .. jeg ved godt der er mange andre fabrikanter end MSD (eg. jacobs e.t.c ) men MSD var det der lige sprang ind på lystavlen ... desuden så er her snakke om et turbo projekt og netop derfor er det da interessant med et tændings system upgrade og med nævnte Capasitive Multispark Ignition så burde der ikke være problemer ...

og godt nok kan en Ms meget men du skal ikke fortælle mig at den også nemt kan leverer 4-600volt til spolen pr. tændingspuls (som også skal være bygget til cdi) .. der skal et lidt større fumleboard til .. og inden du har fået bygget det så er det nu noget nemmere at købe et sådanne MSD 6al modul ... men du kunne sikkert sparer små 1000kr hvis du byggede det selv .....

ps. husk at sende billeder/film når du zapper dig selv ..... igen :tooth:


Start med at kigge på min hjemmeside, der kan du se printet ;-)

Tændinganlæg er nærmest hysteri.
Man kan tænde en motor med litereffekter +200hk/liter med en std. strømfordeler, std. bosch 7pins modul, og std tændspole fra feks en 20år gammel volvo. Alle dele kan købes nyt hvor som helst, til ingen penge, og hvis mr.Efterz ellers var hurtigere, så kunne det også foreviges på video når man får fingrene for tæt på.

600volt ladespænding, etc. etc......kom lige med opgivelsen på energi brændt af i spolen istedet.
Jeg er personligt ganske ligeglad med alle de fancy opgivelser der strøes om med i diverse reklameblade/datablade. Mange(RIGTIGT MANGE) tændingsanlæg opgiver ca. 1/3 af de vigtige data der skal til for at evaluere tændingsanlæggets potentiale. Man kunne fristes til at tro det var med vilje for at de ikke kunne kontrolleres?
Men hul nu i det, det kan vi tage et andet sted, i en anden tråd en anden gang.

Til manden med bilen: Du har en strømfordeler. Den ville jeg personligt lade være, og skulle der, meget mod forventning, være problemer med at tænde ild, så ville jeg eftermontere et std. 7pins boschmodul(eller en kopi) plus en alm tændspole.
Evt. rive det af en gammel skrotbil for 100kr hos den lokale hugger, incl stik osv, hvis det rigtigt for alvor skulle være nemt og billigt.
Først når du har revet mekansiske dele i smadder, som std koblinger osv. begynder behovet for andet tænding MÅSKE at vise sig.

Altid designe til det man skal bruge, aldrigt over-engineer noget der ikke er brug for, herunder tændingsanlæg. Ofte har OEM producenten nogenlunde styr på hvad han laver, og det gælder også tændingsanlæg. Samme gør sig gældende på bolte, herunder især aftermarket bolte med manglende info omkring tilspændingsmoment og procedure!!

Ud og kigge på hvad folk går og skruer sammen. Erfaring kommer ikke gratis og uden knubs, men man kan jo suge den info til sig man kan komme til. Læs alt med kritiske øjne. Også reklamer i amerikanske bilblade der sælger kinesisk produceret isenkram som et USA-brand.

Start step by step. Du kan nemt montere en motorstyring på en kørende bil, uden den styrer noget, men bare kigger med. Så kan man tilføje een sensor af gangen, og nyde successen et setp af gangen. Til sidst kører det hele.

Start du med din strømfordeler, og voks med opgaven.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2008, 13:06 
Offline

Tilmeldt: 05 dec 2008, 09:09
Indlæg: 11
Geografisk sted: Midtjylland
Okay, jeg må bare få købt en megasquirt box og komme i gang...

Tak for de gode råd... :D

Til HenrikGM: Sælger du ms boxe? Hvis ja, hvad skal du ha for en?

_________________
´98 Mazda 626 GW turbo
´87 Mazda 929


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2008, 17:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mazdaV6power skrev:
Okay, jeg må bare få købt en megasquirt box og komme i gang...

Tak for de gode råd... :D

Til HenrikGM: Sælger du ms boxe? Hvis ja, hvad skal du ha for en?


PB afsendt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team