KKH skrev:
Hej
Hvad er de største forskelle mellem megasquirt 1 v2,2 og v3 når man kikker på funktionerne, og hvad er der generalt er af fordele og ulemper?
Skal sansynligvis køre men lav ohm's dysser så v2,2 skal vel ha at flyback board, og så er der ikke meget forskel i prisen.
Håber i vil hjælpe så jeg kan få valge den version der er mest velegnet.
på forhånd tak
Kristian
Fra diyautotune:
New Features specific to the latest PCB Version 3.0
All automotive temperature grade components for increased reliability.
Higher quality 4 layer PCB for increased resistance to noise/crosstalk. All PCB's electrically tested at the factory for enhanced quality control.
Added current limiting circuitry to provide increased fault tolernace--- it other words, it's much harder to blow this thing up if you make a mistake!
Uprated Flyback circuitry is now built in- bring on the low-z injectors!
Onboard Heatsink bar
Large Prototype area onboard- for adding custom circuitry to your ECU
Supports use of original MS tach input, ignition coil triggering, VR, Hall and Optical sensor triggering.
Direct Ignition coil driver is now on-board
Jeg har de sidste 2 år kørt med Ms1 2.2 (fuel only)på mange forskellige biler, med stor succes (både lav ohms og høj ohms dyser uden flyback).
Men har netop bygget en Ms1 3.0, ene og alene fordi jeg vil have kontrol på tændingen også. Grunden til det blev den er nem:
"Supports use of original MS tach input, ignition coil triggering, VR, Hall and Optical sensor triggering.
Direct Ignition coil driver is now on-board"
Altså ingen fiks fakserier for at trigge takten, og som du selv skriver prisen på byg selv kittene er jo tæt på hinanden.
_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt
E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087