Jandk skrev:
Nu er jeg ikke SÅ velbevandret i mapning, og pt er min motorstyring ikke programmerbar, så jeg har slet ikke rodet med det
(fanataserer dog meget om det), så uden jeg skal have undervisning i motorstyringsprogrammer
hva er en VE tabel???Når min tid kommer.. og det gør den
så skal der læses mere om det end jeg gør nu.
Alt det du skriver lyder jo mere end logisk, og ja netop voks med opgaven istedet for at lade den gøre det automatisk (hvis den kunne) tilmed hvis det så osse går hurtigere manuelt!!
Jeg blev bare nysgerrig om såen noget "self learning" engine management var til noget.. eller det bare er lidt poppet. Men som jeg forstår dig kan det godt virke(bare ikke hurtigt og præcist) hvis man ikke har mod på at hive bærbaren med ud i bilen, dag efter dag for at ramme det ønsket afr tal HELT præcist???
VE tabel: VolumetriskEffektivitet. Mere VE= mere effektiv motor=> højere luftfyldning og (SOM REGEL) også et højere forbrug(for en given størrelse cylinder)
Autotune: Nu skal vi lige snakke om det samme;
Snakker vi om at finpudse på et grundmap der stort set passer, altså korrektion fra feks 14,6 til 14,7?
Eller snakker vi om at tage en motorstyring på default opsætning, uden mapning overhovedet, klikke på autotune, og så drøne afsted?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!