Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2008, 17:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
HEUREKA!!!!! WE HAVE RPM!!!! :rock:

jeg har i min store koger overset Henriks Guide som han selv skriver findes i Exel' filen til boksen. :roll:

det var noget så simpelt som pin 20 der skulle stelles og en dårlig motorstel. kæmpe kæmpe fejl 40... :damn:

Tak for hjælpen Henrik og i andre der har deltaget i denne tråd.

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 05:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Volvo Madsen skrev:
som sagt tidligere fungere begge sensore på brormands bil. og jeg er 200% på at der ikke er fejl på ledningerne, ledningsfejl har vi prøvet før og det gider vi ikke igen.


Errrhmmm..... :lol:

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 06:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
hehe sådan .. hurtige Wildert :lol: :wink:

jeps .. det er samme stel der manglede da jeg prøvede på GT1 sensoren.. havde jo siddet og lavet meget på den "lille boks" så i min iver på at få min egen igang havde som tidligere nævnt overset henriks dejlige beskrivelse der ligger i hans Exel fil.

og når jeg ser tilbage på det .. tænker jeg hvor er det egentlig nemt og lige til ... hvis man ikke tåger rundt som jeg absolut har gjort i dette tilfælde... og en ting er sikkert .. den fejl laver jeg aldrig igen !!!

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2008, 09:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
HenrikGM skrev:
Wildert; rådet du giver er farligt for folks PC.

Jeg kan NEMT finde et sted på en bil at måle med et kvalitetsmultimeter, hvor spændingen ikke viser mere end 5-7volt, men spidsværdien er så høj som 400volt. Ikke ret lang tid, indrømmet, men hvis det blot er en simpel spændingsdeler der bliver brugt til at jagte små signaler med, og du "kommer til" at finde et signal med mere fut i(selvom det er målt ok med multimeteret), så tager det altså livet af indgangen på lydkortet.

Det er den information jeg blot gør opmærksom på.


Kan det ikke klares med et par zenerdioder parallelt på indgangen til lydkortet?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 12:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Måske hellere en stændingsdeler så signalet ikke kommer over 0.6V , og så 2 normale dioder.
Så skal man naturligvis kalibrere det med et andet scop, før man kan bruge spændingerne til noget..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 13:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Giver vel det samme - med zernerne er man bare ikke bundet til de 0.6 volt.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2008, 21:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Ja nu har jeg ikke målt og sammenlignet de 2 opstilninger, men inde i alle de scop jeg har splittet ad og rodet med, nye og gamle. er de alle clampet med almindelige dioder i indgangen.
Jeg ved ikke hvad grænsen er for indgangsspænding på mic eller line in på lydkortet. men det var nok noget der skulle undersøges ;)
Som sagt har jeg ikke prøvet at sammenligne de to opstillinger, så den eneste begrundelse for at gøre det med almindelige dioder, er at det har jeg set en del scoper bygget på den måde..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2008, 03:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Totalt unconfirmed, men efter hvad jeg har kunnet finde frem til, så skulle de ku' klare max. 1.5 volt.

Det er på eget ansvar...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team