Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked

Nogen som er rimelig inde i Tec3/GT motorstyring, for så vil jeg meget gerne høre fra jer...! står med en komplet ny motor, og kan ikke få en gnist, efter der er blevet lavet udvendig triggerhjul i stedet for det originale som sidde inde i motoren på krumtappen..! Der er tale om en opel astra F 2.0 8v.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, eller som kender nogen der kan...! Der skal nok falde en skilling til den der hjælper mig så den starter..!

Hilsen Bjørn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Jeg kender måske en der kan hjælpe.
Hvor er du fra i landet...?
og er du sikker på din trigger opsætning er rigtig..? og du får signal igennem fra din krumtaps sensor...?

Titel: syncroGT

Puha det er rart at høre, hvis det kan være rigtigt..:!
Jamen har jo kørt med den motor styring før, hvor det bare var med den originale trigger hjul, som sidder inde i motoren på krumtappen..! men nu efter jeg så har bygget en ny motor, og ikke længere havde plads til det hjul og sensor inde i motoren, har jeg købet et nyt trigger hjul og sensor, som så skulle bygges udvendig på krumtappen, hvilket jeg har fået gjort..! men ja, nu er der nemlig netop ikke længere noget signal nede fra sensoren af, så det resultere i nul gnist, og alt boxen slet ikke aner at motoren køre rundt...!

Håber at høre fra dig igen, hvis der er mulighed for noget hjælp et sted fra..! Har tilføjet dig på msn, så du var til at finde igen, håber det er ok...!
På forhånd tak.!

Titel:
Mester Medlem

hvad afstand er der mellem hjul og aftaster?
har der været øvet vold på aftaster? altså rykket i ledningen....
har du lavet hjulet i alm stål??
sikker på at det er den rigtige aftaster du bruger?
det burde sådan set ikke kunne gå galt! MVH søren

Titel:

lqr, jamen sensor og trigger hjul er købt ved westspeed. Og nej synes bestemt ikke jeg har lavet noget vold ved den. Jamen har prøvet afstande fra 0.2 til 1.5 mm. Og det giver ingen forskel, eller retter, ikke noget signal inde i boxen.. Har også prøvet at sætte det originale stik til igen, og så køre noget metal forbi, da det skulle være nok til at give et signal. Men hjælp heller ikke noget

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Var den orginale sensor en Hall eller en VR??

Hvor mange tænder havde det orginale og hvor mange har dit nye .. og har du ændret det i boksen ??

Titel:

Jamen den originale er en 60-2 trigger hjul og hvad sensoren hedder ved jeg ikke lige..! Den sidder i en c20xe.

Og den nye sensor og triggerhjul er også 60-2 hjul, og ja westspeed sagde det var den sensor de plejer at bruge...! nej har ikke sat noget op inde i boxen, og ved heller ikke lige hvad det er som jeg skulle sætte op inde i boxen, den skal jo gerne bare tænde på samme måde som før..! Eller hva..? Ved da i hvertfald at de fleste cih motor'er som bliver pumpet godt, får sat de ting på...!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

b.s.lerche skrev:
Jamen den originale er en 60-2 trigger hjul og hvad sensoren hedder ved jeg ikke lige..! Den sidder i en c20xe.

Og den nye sensor og triggerhjul er også 60-2 hjul, og ja westspeed sagde det var den sensor de plejer at bruge...! nej har ikke sat noget op inde i boxen, og ved heller ikke lige hvad det er som jeg skulle sætte op inde i boxen, den skal jo gerne bare tænde på samme måde som før..! Eller hva..? Ved da i hvertfald at de fleste cih motor'er som bliver pumpet godt, får sat de ting på...!

Dvs det er et kit Westspeed har netop til en c20xe ?? .. hvis det er så må du da tage en snak med Westspeed

Da begge hjul er 60-2 så må det næsten være din sensor ... hvordan har du egentligt placeret dit nye hjul samt din sensor .. var der en instruktion med ?? (eg. cyl1 i top til forbrænding.. hvad er vinkel mellem din sensor og den nærmeste missing-tooth (før/efter))

Den nye sensor skulle vel ikke være en Honeywell 1GT ??
(hvad står der på den samt evt. billedet)

Har du eventuelt prøvet at flytte den gamle sensor ud på den nye placering for at se om du så kan få lidt liv i den ??

En Ms boks og en Vems boks skal have lavet et par fysiske små indgreb i boksen for at skifte mellem en Hall og en Vr sensor .. det er et par modstande e.t.c. så hvis din gamle sensor var en vr og du forsøger at sætte en hall på så kunne det være derfor du har problemer

Titel:

Det sæt, er et sæt som skulle rundtregnet kunne bruges til alle motorer..!
Men ja, den står til at tænde på cyl. 1.. Men for mig er det lidt lige meget om den kan starte lige nu, eller hvornår den prøver at tænde, det kan jeg godt justere. Men Det at få den til at få et signal fra sensoren kan jeg ikke, og det er også det der gør, der ikke kommer nogen gnist...!

Hvordan finder jeg ud af om det er en Honeywell 1GT..?
Finder lige et link med et billed af den...!

Og ja, har nemlig prøvet at sætte den gamle sensor til igen, med det nye trigger hjul er ikke lige så bredt, så kan være derfor den gamle sensor ikke kan tænde på den, måske..!

Og hvordan finder jeg ud af det med om det var Hall eller VR..

Har snakket med westspeed, og han er self, villig til at bytte enten sensor eller hvad det nu er, hvis det fejler noget..!
Men Han snakkede noget om, at en tecGT motorstyring, faktisk kan gå i baglås, så den skal låses op igen, men ja ville han også gerne gøre. problemet er så bare, han først er færdig med at holde sommerferie d. 1 august. og er sku lidt træls at gå uden bil så længe, og især når man i forvejen har gået 8 måneder og samlet den her mtor, og nu sidder den i bilen, og nu kan jeg ikke komme videre, så er ret surt...!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
b.s.lerche skrev:
Hvordan finder jeg ud af om det er en Honeywell 1GT..?
Finder lige et link med et billed af den...!

http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... c4c1764b9b

Den ligner dog de standard VR-sensorer der sidder på mange biler, så det kan være ret misvisende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time