Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2008, 21:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Først og fremmest har jeg rodet lidt frem og tilbage med problemet. Og tog bla en komprissions prøve(lå mere eller mindre på 16 bar alle 4 :shock: ) og efter det kørte den sgu fornuftigt igen. Så begyndte det dagen efter, og jeg prøvede med nogle andre tændrør selv om der intet var og se, og den kørte fint igen. Så satte den igen ud dagen efter. Skiftede for sjov tilbage til mine dyre ngk rør og den kørte igen fint. Så snakkede jeg med en makker ved toyota der sagde at det skete OFTE deres tændkabler fik dem til og sætte ud, uden man kunne se eller måle noget på dem. Så må sgu være dem der er deffekt, siden det har ændret sig hvergang jeg rodet med dem. Så nu er der bestilt nye:-) Dog med kedelig leverings tid fra japan.

Ang det med motorstyringen, så køre jeg med en alm NB sensor(bare en alm fra en nissan et eller andet) Ang det med den tydeligvis ikke er kørt ind, så har jeg bare fået msq filen fra turbomotor da jeg købte boksen som skulle spille sammen det hele. Men det ser måske helt tosset ud når du ser den log? Har en kammerat der er ved og bestille en lc-1'er. Er vi ude i noget med og køre rundt med den og prøve og køre den ind selv, eller hvad er bedste fremgangs måde? Er noget "grøn" i det med megasquirt:-)
Hvad vil det hjælpe mig med en WB sensor? Eller er det mere for og kunne se ordenligt i loggen?

Det med og logge batteri spænding fik jeg til og spille fint. Var jo ikke galt:-)

Ved godt det er mange spørgsmål, men skal jo state et sted hehe. Må sgu prøve og sætte mig mere ind i ms.



Morten VJ skrev:
Lige umiddelbart ser det ud til at dit acc tilskud er meget stort.
Specielt lige inden din febrilske hamren på tastaturet.
Men det er svært, da den tydeligvis ikke er justeret ennu.
Har du overvejet en WB sensor, da det fjerner meget af gætteriet.

Og det ser ud til at du kører med en NB sensor.

Ps det må være en ældre code du kører med, da batterispændingen er med i de nye versioner, som jeg husker det.
Ellers er det ind og rette i ini filen.
Her står lidt om det.

http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=25&t=13558

Mvh

Morten

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2008, 21:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
O2 værdierne ser ud til at danse rundt, mange steder helt uden mening.
Så ja du har købt en boks med et grundprogram, nu skal du bare tune den til din motor.

NB Kontra WB kan bedst sammenlignes med
En finger kontra et termometer.
Fingeren kan kun sige kold-tilpas, og av finger det er varmt
Hvorimod et thermometer kan måle temperaturen præsist.
Det man har brug for er præsision, og ikke en av finger måling.

Da jeg brugte en NB sensor, og sloges lidt med noget tændings banken.
Forsøgte jeg at give mere benzin, sonden sagde ikke noget om en for fed blanding, og efter en lille uges justering, så begyndte den at køre mærkeligt i de høje omdrejninger.

Mystisk tænkte jeg hvad kan det dog være, sonden viser at alt er ok.
Men så fik jeg set på DC, og den lå på over 100% :damn:

Efter jeg fik WB sensoren, så er motoren lige så kørbar som hvilken som helst standart styring. bare med fordoplet effekt.
Økonomien er blevet væsentligt bedre.
Da den er blevet meget nemmere at justere.
Den burde faktisk være et krav til alle småfuskere, der ikke vil betale kassen for at få motoren justeret proffesionelt ind.
Da det tager tid, lang tid at få motoren til at gå ordentligt under alle forhold.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Ok så kan jeg da godt se fordelene ved og køre med WB sensor:-)
pkt. 1) hvor finder jeg sådan en til fin pris?:-)
pkt. 2) Når jeg så har monteret den og sat ms op til og køre med WB sensor så spiller det måske bare? Eller skal jeg ind og justere noget så?



Morten VJ skrev:
O2 værdierne ser ud til at danse rundt, mange steder helt uden mening.
Så ja du har købt en boks med et grundprogram, nu skal du bare tune den til din motor.

NB Kontra WB kan bedst sammenlignes med
En finger kontra et termometer.
Fingeren kan kun sige kold-tilpas, og av finger det er varmt
Hvorimod et thermometer kan måle temperaturen præsist.
Det man har brug for er præsision, og ikke en av finger måling.

Da jeg brugte en NB sensor, og sloges lidt med noget tændings banken.
Forsøgte jeg at give mere benzin, sonden sagde ikke noget om en for fed blanding, og efter en lille uges justering, så begyndte den at køre mærkeligt i de høje omdrejninger.

Mystisk tænkte jeg hvad kan det dog være, sonden viser at alt er ok.
Men så fik jeg set på DC, og den lå på over 100% :damn:

Efter jeg fik WB sensoren, så er motoren lige så kørbar som hvilken som helst standart styring. bare med fordoplet effekt.
Økonomien er blevet væsentligt bedre.
Da den er blevet meget nemmere at justere.
Den burde faktisk være et krav til alle småfuskere, der ikke vil betale kassen for at få motoren justeret proffesionelt ind.
Da det tager tid, lang tid at få motoren til at gå ordentligt under alle forhold.

MVH

Morten

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 07:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jack-Ae86 skrev:
Ok så kan jeg da godt se fordelene ved og køre med WB sensor:-)
pkt. 1) hvor finder jeg sådan en til fin pris?:-)


Med ur til visning af blanding og lidt andre funktioner:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20709

Ellers kan man købe controller med sonde så man skal bruge MS eller evt. andet ur for visning. Mener den står i 2100 eller sådan noget - f.eks. Scanturbo, Bruno Hansen Motorsport, eller www.lm-1.de.

Citat:
pkt. 2) Når jeg så har monteret den og sat ms op til og køre med WB sensor så spiller det måske bare? Eller skal jeg ind og justere noget så?


Det spiller i princippet bare - altså indtil du opdager at dit map ikke passer til din motor og du er nødt til at trimme det. Men det er jo hele pointen ik'? :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 07:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Oki kan man så både bruge den WB til motorstyringen og til og se på et ur i bilen. Eller skal der er en sonde til hver?

Wildert skrev:
Jack-Ae86 skrev:
Ok så kan jeg da godt se fordelene ved og køre med WB sensor:-)
pkt. 1) hvor finder jeg sådan en til fin pris?:-)


Med ur til visning af blanding og lidt andre funktioner:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20709

Ellers kan man købe controller med sonde så man skal bruge MS eller evt. andet ur for visning. Mener den står i 2100 eller sådan noget - f.eks. Scanturbo, Bruno Hansen Motorsport, eller www.lm-1.de.

Citat:
pkt. 2) Når jeg så har monteret den og sat ms op til og køre med WB sensor så spiller det måske bare? Eller skal jeg ind og justere noget så?


Det spiller i princippet bare - altså indtil du opdager at dit map ikke passer til din motor og du er nødt til at trimme det. Men det er jo hele pointen ik'? :-).

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 07:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jack-Ae86 skrev:
Oki kan man så både bruge den WB til motorstyringen og til og se på et ur i bilen. Eller skal der er en sonde til hver?


På Innovate LC-1 er der to udgange - så der vil man kunne bruge én enkelt LC-1'er, med én enkelt sonde.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Wildert skrev:
Citat:
pkt. 2) Når jeg så har monteret den og sat ms op til og køre med WB sensor så spiller det måske bare? Eller skal jeg ind og justere noget så?


Det spiller i princippet bare - altså indtil du opdager at dit map ikke passer til din motor og du er nødt til at trimme det. Men det er jo hele pointen ik'? :-).


Ja er vi enige om du:-) Men lige for og få det banket på plads. Den måde jeg opdager mit map ikke er 100 er via det ur jeg fx sætter i. Eller hvis jeg laver en log fil af en tur jeg triller og sidder og studere lidt der... wright?
Sorry alle de spørgsmål :oops:

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2008, 22:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jack-Ae86 skrev:
Wildert skrev:
Citat:
pkt. 2) Når jeg så har monteret den og sat ms op til og køre med WB sensor så spiller det måske bare? Eller skal jeg ind og justere noget så?


Det spiller i princippet bare - altså indtil du opdager at dit map ikke passer til din motor og du er nødt til at trimme det. Men det er jo hele pointen ik'? :-).


Ja er vi enige om du:-) Men lige for og få det banket på plads. Den måde jeg opdager mit map ikke er 100 er via det ur jeg fx sætter i. Eller hvis jeg laver en log fil af en tur jeg triller og sidder og studere lidt der... wright?
Sorry alle de spørgsmål :oops:


Logfilen er nærmere - det kan være enormt svært at overskue både at køre, RPM og blanding på samme tid. Det er i hvert fald ikke sikkert - slet ikke hvis der skal laves justeringer.
Så enten to mand og lave justeringerne mens der køres, eller logfil og køre den gennem MegaLogViewer sammenholdt med din MSQ-fil og targetmap for AFR, så kan den sådan set selv justere det.
Efter 3-4 logfiler af måske 10-20 minutters kørsel, så har du et rimeligt hæderligt map.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team