O2 værdierne ser ud til at danse rundt, mange steder helt uden mening.
Så ja du har købt en boks med et grundprogram, nu skal du bare tune den til din motor.
NB Kontra WB kan bedst sammenlignes med
En finger kontra et termometer.
Fingeren kan kun sige kold-tilpas, og av finger det er varmt
Hvorimod et thermometer kan måle temperaturen præsist.
Det man har brug for er præsision, og ikke en av finger måling.
Da jeg brugte en NB sensor, og sloges lidt med noget tændings banken.
Forsøgte jeg at give mere benzin, sonden sagde ikke noget om en for fed blanding, og efter en lille uges justering, så begyndte den at køre mærkeligt i de høje omdrejninger.
Mystisk tænkte jeg hvad kan det dog være, sonden viser at alt er ok.
Men så fik jeg set på DC, og den lå på over 100%
Efter jeg fik WB sensoren, så er motoren lige så kørbar som hvilken som helst standart styring. bare med fordoplet effekt.
Økonomien er blevet væsentligt bedre.
Da den er blevet meget nemmere at justere.
Den burde faktisk være et krav til alle småfuskere, der ikke vil betale kassen for at få motoren justeret proffesionelt ind.
Da det tager tid, lang tid at få motoren til at gå ordentligt under alle forhold.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html