Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

-Pedersen- skrev:
Tak for hjælpen med den Vr sensor Henrik.
Har luret lidt på det du har gjort, og kan ulminbart ikke se hvad jeg havede gjort forkert. Mindes jeg havede det koblet til på nødagtig samme måde ....

Men nu står jeg så med Hall sensoren.
´Fik aldrig helt fat i om det ville være dumt af mig at parallel koble pin 2, pin 23, plus på hall, samt vref på gasspjælds føler.

Hvis jeg forstår dig ret, så er det sådan du skal gøre.

Plus til din hallgiver. Stel sammen med signalstel hvis muligt. Udgangen på Hallgiveren til pin21 og permanent plus(dvs Vref) til pin2. Det forudsætter en 5volts Hallgiver og signalet gående mod stel.

Hvad angår manualen, så er der ikke rigtig nogen forskel på de forskellige versioner på det trin du er på nu. Du skal stort set bare følge pinoutet i stikket.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Okay :)

Den plus der skal til min hallgiver sensor, ville jeg også smide på vref. Da jeg har læst mig frem til at det er en 5v sensor.

Sidder lidt og spekulere i at smide en ledning rundt til alle følere der skal have signal stel. Ville det være dumt sammenlignet med en ledning til hver sensor til stjernepunktet (signal stel punktet)

Som jeg ser lidt på det, så vil en ledning der går fra føle til føler have den bivirkning at den sensor der sidder sidst i de kreds få mindre stel end de andre. Og hvis den første føler mister stel, vil de allle miste stel.
Fordelen ville jo være en nemmere og mere gennemskuelig gennemførring af ledningerne.

Kunne godt tænke mig at vide, hvad andre har gjort, og hvorfor.

Mvh

Titel:
Moderator

Den fede løsning er stel med ud til hver sensor.

DVS fra stjernepunktet.

Det er faktisk ret gennemskueligt; Til hver eneste sensor kommer der 2 ledninger, et stel og et signal.

SÅ: Du starter ganske enkelt helt slavisk med en stel fra stjernepunktet og ledningen fra pin3(lufttempsensor), fører det ud i motorrummet, router det til sensoren på hensigtsmæssig vis og sætter et bosch-stik på og klikker det på sensoren.
Åben megatune og tjek der er liv i sensoren.

Det samme med stikpin4, og fremdeles.

Det ville være lidt anderledes hvis du havde et fungerende motorledningsnet i en bil der var født med den motor, men når det ikke er tilfældet mener jeg ovenstående er den fine måde at gøre tingene på.

Laver du en fælles stel til samtlige sensorer, og den knækker kan bilen ikke en skid. Er det kun een kan den humpe hjem.

Det er egentligt ikke meget anderledes at trække ledninger til en højttaler; to ledere pr enhed(eller 3) og så bare afsted derudaf.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Ok, så bliver det sådan :) 1 ledning til hver sensor fra "stjernepunktet" (skummelt ord btw).

Nu går det hele lidt fremad, har fået monteret Hall, MAP, CLT, MAT, TPS. Og et Relæ brædt.
Lidt Pics til folket, kommer her.

Mvh

Titel:
Senior Medlem

Så klikker dyserne.
Og tændrørene gnister.
Og benzinpumpe relæet klikker. (pumpen dog ikke forbundet endnu)

Blev desværre nød til. at springe din lamda guide over Henrik. Får først sonden og svejse møtrikken i næste uge.

Lækkert at komme vidre med projektet.
Takker for hjælpen indtil vidre :D

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time