Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 18:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 08:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Okay, bare for og blande mig lidt, kommer jeg lige med nogle kommentare her:

Burde det ikke kun være nødvendigt med wb sonde under ikørsel ?? Der er mange oem biler der kører med en nb, og bare ignorere den over ca 75 % last. Ved normal kørsel kører den jo bare og sigter efter lambda 1 og ikke andet ?!

Og jo, inden i råber op, kan vi hurtigt blive enige om at det er mest korrekt og køre med en fast monteret i bilen, det er jo kun ved ændringer den skal aflæses. ( kører selv med en fast monteret )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 08:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
I den perfekte verden så er det nok at justere en gang, og køre solnedgangen imøde.
En nb virker som sagt kun ved lambda 1.
Og vil man holde denne blanding i tomgang og dellast så er den fin til dette formål.
En wb kan bruges til at holde styr på blandingen i et langt større område.
+ den virker som en indikator om dit benzinsystem er ok.
Lidt som en olietryksmåler, eller andre ure i kabinen der holder styr på motorens tilstand.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 15:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Lidt som en olietryksmåler, eller andre ure i kabinen der holder styr på motorens tilstand.



Faktisk er næsten alle ure i bilen ligeså overflødige på en trimmet motor, som WB er(hvis vi antager den er overflødig).

Olietryk,vandtemperatur, ladetryk er altsammen ligegyldigt med et sæt smeltede stempler i motoren ;-)

Så man kunne (firkantet sagt) argumentere for at al instrumentering var ligegyldig, når skidtet bare var kørt ind.... :roll:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 21:16 
Offline

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:51
Indlæg: 6
Geografisk sted: Sønderjylland
Bruger en VEMS fra www.au2stereo.dk. Den virker perfekt, og er tilmed billig. Man skal dog lige ligge den nye firmware over i den.

_________________
Toyota Corolla AE92 GTi
- 4agze med Turbo
- Ladetryk 1.5 Bar :-)
- Megasquirt med EDIS tænding


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team