Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 12:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Jo, det er de forkerte tænder du har fjernet, som du siger så har du fjernet dem 60 grader efter, og ikke før.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Jesper H skrev:
Jo, det er de forkerte tænder du har fjernet, som du siger så har du fjernet dem 60 grader efter, og ikke før.

Har han det? Hvorfor kan jeg ikke lige se det??? Er det mig der er lidt rundt på den i dag da? Kan du ikke lige forklare så?

Er pilene på tegningen da ikke omløbsretningen. Hvis man så drejer knasten 45 grader MOD pilene (90 krumtapsgrader), passer det så ikke med at der mangler en tand ud for føleren?

Under alle omstændigheder - HVIS du har taget "en forkert tand af" så kan du rede sig selv i softwaren i weeldecoderen og lade denne kompensere for det. Du kør bare lige som jeg har beskrevet oppe over og du vil så bare komme frem med nogle andre nr. til "trig pos A" osv...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Hehe mange tak for svar knægte:-) Skal satme lige love for jeg har haft mit hoved igang med og tænke. Er jo som sagt nybegynder ang ms. Men efter langtids kiggen på hvad du skrev igår Havner, blev jeg mere og mere forviret, kunne slet ikke se hvorfor det ikke virket! Så sent i går aftes da jeg havde lagt mig i sengen og slet ikke kunne sove pga alle de ms tanker så jeg det lige for mig, at når jeg stod og kiggede ned til føleren over bag motoren og drejede den rundt nåede den jo forbi top inden mit manglene tand kom:-) Så inden jeg så dit indlæg fra til morgens var jeg nærmest på vej op til motorimport efter ny fordeler hehe:-) Men nåede lige for engangs skyld og ringe til Rene og han lurede for mig at jeg skulle sætte trigger angle til 45 og trigger angle adition til 45, trig pos a til 4, return 5, b pos 10 og return b til 11. Prøvede det, og så startet den sgu:-D:-D For satan den lyder godt, men den går sgu stadig ikke helt rent, dør meget ved mere end halv gas, så må sgu igang med fejlfinding...

Yes er Ford mand :shock: Er også så miljø skadet at bilen blev ford imperial blue hehe... Ja mener godt nok J.O. sagde i både havde gået i klasse på teknisk og efterfølgene...

Titel:
Senior Medlem

Havneren skrev:
Har han det? Hvorfor kan jeg ikke lige se det??? Er det mig der er lidt rundt på den i dag da? Kan du ikke lige forklare så?

Jeg tror det er fordi at du tror det er de følerne med rød ring rundt om som bliver brugt, det er det nemlig ikke.

Havneren skrev:
Er pilene på tegningen da ikke omløbsretningen. Hvis man så drejer knasten 45 grader MOD pilene (90 krumtapsgrader), passer det så ikke med at der mangler en tand ud for føleren?

Nej, hvis man drejer knasten 45 grader MED pilene så står den manglene tand ud for føleren

Titel:
Mester Medlem

Jesper H skrev:
Jeg tror det er fordi at du tror det er de følerne med rød ring rundt om som bliver brugt, det er det nemlig ikke.

Hummm... Ja... Jammen det troede jeg da. Hvor sidder føleren så henne??? Jammen så er det jo fordi jeg har misforstået beskrivelsen/tegningen...

Titel:
Mester Medlem

Jack-Ae86 skrev:
Hehe mange tak for svar knægte:-) Skal satme lige love for jeg har haft mit hoved igang med og tænke. Er jo som sagt nybegynder ang ms. Men efter langtids kiggen på hvad du skrev igår Havner, blev jeg mere og mere forviret, kunne slet ikke se hvorfor det ikke virket! Så sent i går aftes da jeg havde lagt mig i sengen og slet ikke kunne sove pga alle de ms tanker så jeg det lige for mig, at når jeg stod og kiggede ned til føleren over bag motoren og drejede den rundt nåede den jo forbi top inden mit manglene tand kom:-) Så inden jeg så dit indlæg fra til morgens var jeg nærmest på vej op til motorimport efter ny fordeler hehe:-) Men nåede lige for engangs skyld og ringe til Rene og han lurede for mig at jeg skulle sætte trigger angle til 45 og trigger angle adition til 45, trig pos a til 4, return 5, b pos 10 og return b til 11. Prøvede det, og så startet den sgu:-D:-D For satan den lyder godt, men den går sgu stadig ikke helt rent, dør meget ved mere end halv gas, så må sgu igang med fejlfinding...

Yes er Ford mand :shock: Er også så miljø skadet at bilen blev ford imperial blue hehe... Ja mener godt nok J.O. sagde i både havde gået i klasse på teknisk og efterfølgene...

Ja.... Jammen det kan også være lidt forvirrende. Forvirrende kan det især værre med det skrevne ord og tegninger - Der kan være mange misforståelser. MEN nu kører det jo så!

Ja... Jammen lige gyldigt hvor du har taget tanden henne kan der kompenceres for det i styringen.

Det med at den dør kan jo også skyldes benzin justering og andre detaljer.

Jo... Mig og J har gået sammen på teknisk skole og på maskinmesterskolen. Såååå... Vi har hængt ud i mange år hehe.

Titel:
Senior Medlem

Havneren skrev:
Jesper H skrev:

Hummm... Ja... Jammen det troede jeg da. Hvor sidder føleren så henne??? Jammen så er det jo fordi jeg har misforstået beskrivelsen/tegningen...

Følg de blå pile. :lol:

Vedhæftede filer:
fuck323.JPG
fuck323.JPG [ 67.27 KiB | Vist 2827 gange ]

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hehe ja måske ikke lige verdens mest overskuelige tegning hehe, masser af farver hehe. Men skal lige siges de 2 af følerne er savet af efter anvisning fra turbomotor.dk....
Ang det med den dør fatter jeg bare ikke helt, for alt skulle være sat op så den passede perfekt og jeg bare kunne give den nogle klø hehe. Men må arbejde videre i morgen med det, mangler også og få lavet lidt lednings arbejde til vvt'en og lambda....

Syntes nok også jeg har det din goller' på felt på ots før sammen med en ritmo fyr:-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jesper H skrev:
Havneren skrev:
Jesper H skrev:

Paint :rock:

Titel:
Mester Medlem

Jesper H skrev:
Havneren skrev:
Jesper H skrev:

HAHA...

Nå.... Der. Jeg troede han havde taget følerene af for at kunne skille det ad eller sådan noget - Doooo...

Jammen så er der selvfølgeligt fjernet tand på den forkerte side ja. Det er klart...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time