Excess skrev:
Hej drenge, nu ser det ud til at det bliver på min nissan at der ryger MS på, men hvad skal jeg bruge af følere? meningen her i starten er at jeg gerne vil have min GA16DS(kaburator) til at køre med Indsprøjtning(Ga16DE).
Der er 2 valg nu, enten at købe en sprøjt motor på og smide ms til at styre den, da jeg har fået afvide at det næsten er umuligt at få en GA16de over i en bil der allerede er lavet med ga16 ds pga. den org. motorstyring..
Hvad skal jeg bruge?
ved godt jeg skal bruge benzin pumpe osv. det er mere hvad der skal til for at Ms kan styre det?
Mvh Jon
Da bilen er født med karburator skal du først konvertere manifolds etc til sprøjt. I praksis betyder det at alt hvad der normalt sidder på en indsprøjtningsmotor også skal sidde på din nuværende motor, eller kort fortalt:
1xMS
1xledningsnet
1x vandtemperatursensor
1x lufttemperatursensor
1x spjældpotmeter
1x krumptapssignal(kan gøres på 1000 måder, foreslår 36-1 hjul og ekstern sensor, men der er sikkert mange forslag til dette)
4x bensindyser
1x bensintrykregulator
1x manifold med dysebro
1x pumpe(måske to?)
1x Wideband lambdasensor, LC-1 med ur kan varmt anbefales. Evt. kun som option, omend jeg aldrigt ville undvære min egen.
Det kan meget vel være nemmere at høste alle disse dele af en indsprøjtningsmotor, alternativt simpelthen montere en motor med sprøjt fra starten, da de fleste sensorer så følger med.
Så det er et sprg. om hvor meget du vil ofre, hvad du kan finde billigt og hvor meget du selv kan lave/montere/osv.
Er du meget selvhjulpen, så kan det blive enddog meget billigt, omvendt koster indkøb af alle ovenstående dele af ny nemt +10k. Dog kan masser af disse dele findes billigt hvis man leder lidt.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!