Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Hej

Overvejer kraftigt at sætte kompressor på min G3 1,8 cl med et lækkert monopoint system :shock: Men hvad med myndighederne? Er det mig som er en bangebuks og bare skal smide det på :roll: Men vil forsikringen dække ved et uheld vis bilen ikke er synet og godkendt med kompressor? Nogen med erfaringer herinde? Hvad vil panderne gøre vis de nuppede mig? Og bør man fortælle sit forsikrings selskab at man har monteret sådan noget skidt?

Hilsen Murgo

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hvis du er så uheldig at køre galt og det kommer frem at der er monteret trykladning som ikke er godkendt så får du ikke nogen hjælp fra forsikringen. Så om du fortæller det eller ej tror jeg ikke betyder noget. Det skal godkendes.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Så vidt jeg har forstået siger loven at du ikke må montere trykladning med wastgate, men tit og ofte er en kompressor uden wastgate så :?: :?:
Hvis du ringer til forskringen og fortæller på du har effect forøget din bil og det er med tryk, stiger du nok lidt i forskring men så dækker de også vis du kører galt eller noget andet!

Titel:
Senior Medlem

Hvad kan jeg sige. Man lærer noget nyt HVER dag :oops:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Dagooz skrev:
Hvad kan jeg sige. Man lærer noget nyt HVER dag :oops:

Det er dejligt ik :wink: Jeg kender en der har forskringeret sin bil med tryk, den er gået fra 50hk til 123hk og jeg mener det var to tusind mere om året de ville ha!

Titel:
Din forsikring vil dække i første omgang, dette SKAL de, da det står i loven.. MEN de kan og sikkert vil kræve pengende tilbage, så de lægger sådan set bare "ud" for dig :?

Mvh Ole

Titel:
Senior Medlem

Jeg kan godt huske at det der med Wastegate på kompressor har været oppe at vende før og mener igen at man nåede frem til at det ville være tilladt (uden wastegate men de nærmere detaljer kan jeg ikke huske. Men omvendt har jeg også hørt et par fortællinger om forsikringen der har punget ud for bare at sende en regning ud da det kom frem at der var monteret ikke godkendt trykladning... Kender ikke selv nogen der har været udsat for det men det skulle angiveligt ikke være småpenge...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
hej.

sidst jeg var til syn snakkede jeg med en syns mand om dette.

loven er blevet om, alt tryk ladning man laver på en suge motor anses som 20% forøgelse lige godt om det kun har givet 1 hk. det var efter kleeman snød med reglerne at det blev lavet om.

og man kan godt køre til syn med en motor med efter monteret kompressor eller turbo. det eneste syns hallen gør er at notere det og sende en seddel til told og skat. og så sker der ikke mere. men bliver du så stoppet til race eller lignene og syns halden er ude og tjække bilerne og de ser at man stadig har tryk på så kommer der en mega bøde. han gav mig et eksempel ude fra aalborg af hvor en mand havde monteret tryk på en lupo han kom af med en bøde på 35k (og han havde ikke været til syn hvor det var blevet opdaget.)

MVH Bruno

Titel:
Hej

Der er nok ikke den helt store grund til at være bange for at blive opdaget, det gælder bare om at have nogle gode historier parat :lol: Jeg havde en 320'er med 325 motor med turbo og ca 300 heste, blev engang stoppet af politiet hvor de så at der var turbo på. Så sagde de jo at det kunne den ikke synes med, man jeg bildte dem bar ind at jeg pillede den af til syn, og at jeg havde papir på det derhjemme(det havde jeg seføli ikke, men det gider de jo ik at bruge tid på at tjekke vel...). Var oven i købet skyld i en ulykke med samme bil, hvor de heller ik engang åbnede hjelmen, selvom den var hoppet op pga sammenstødet, for at kigge på motor/stelnummer...havde også kørt til en masse ræs med bilen og der blev jeg kun tjekket en gang i odense hvor de kiggede på mine dæk og mine ruder....så nok ikke den store grund til bekymring....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
ja man kan jo være heldig men i aalborg ahr de haft paregraf(et eller andet tjæk) til race hvor de tjekker motor og alt muligt andet...

MVH Bruno

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time