Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey, hvorfor siger Per Mai fra Scantune, at jeg ikke vil kunne opnå nogen effekt fra min 3,0 v6 24v mitsu motor ved at hæve kompressionen fra 10:1 til 11:1, samt at ændre knaster, og bruge 3" rustfri udstødning, og så til sidst at montere en "piggy bag" til at trimme det hele som det skal være??? Han siger jeg ingen effekt vil få med mindre jeg montere spjældhuse?? det passer da vidst ikke??? hjælp mig lige her...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hej

Nu kender jeg ikke den motor du taler om, men jeg vil nu nok mene er det er en lodret løgn...han skulle vel ikke stå klar med et tilbud på spjældhuse til dig vel..?? Gammelt salgskneb....

Titel: sv
bmwmanden skrev:
Hej

Nu kender jeg ikke den motor du taler om, men jeg vil nu nok mene er det er en lodret løgn...han skulle vel ikke stå klar med et tilbud på spjældhuse til dig vel..?? Gammelt salgskneb....

Hæh.. hans tilbud var at han ville modificere mine toppe, og min indsugning... for 7000kr!! det kan jeg sq godt selv hvis det kommer så vidt, men mener sq nok at jeg kunne får meget mere effekt ud af det andet... ikke??

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Nu kender jeg intet til denne motor, men det kunne tænkes at indsugningen på denne model er så elendig at det er den der begrænser for nye ændringer. Derfor spjædhuse sammen med resten.

Kan det tænkes at han har ment at der ikke er noget at hente kontra pengepungen?

Per Mai har jeg alt respekt for :!:

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg er ret sikker på at Per har ment i forhold til det du må ofre på det. Value for money er jo rart nok ikk?

Tuning er jo for en stor dels vedkommende også et spørgsmål om at gøre de rette ting i den rette rækkefølge for at få det bedste resultat.

Titel: sv
Min første tanke var jo bestemt også trykladning, har alt dertil, men har ikke kunne finde en løsning på at gøre det lovligt. Har snakket med Per om trykladning til at starte med, og han mente det var den bedste løsning, men hvad sker der når jeg køre en eller anden skovl ihjel?? turbo uden godk. er vel så godt som ingen forsikring?? eller er det bare mig der er røget galt i skoven?? :(

Titel: Re: sv
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Hansen3001 skrev:
Min første tanke var jo bestemt også trykladning, har alt dertil, men har ikke kunne finde en løsning på at gøre det lovligt. Har snakket med Per om trykladning til at starte med, og han mente det var den bedste løsning, men hvad sker der når jeg køre en eller anden skovl ihjel?? turbo uden godk. er vel så godt som ingen forsikring?? eller er det bare mig der er røget galt i skoven?? :(

Hvis du køre en ihjel med en hastighed inden for det tilladte så burde det vel ikke have noget at sige om bilen så har 2000hk....... men hvis det er fordi du med din nye motor kan nå og trække bilen op på 200kmt på en lille villavej..... så falder hammer nok

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hej

Det er ligemeget om du kører 40 eller 400, ulovlig motor=dom på stedet!

Titel:
Tror jeg ikk du skal regen med mads forsikringer er pænt NASTY med sådan noget, det svare lidt til at smide pladerne fra en 1,6 over på en 2,2... bare for at give lidt indblik i hvordan et forsikrings selskab ville se på det.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er nogle selskaber som godtager det imod at man betaler en forhøjet forsikring :(

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time