Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 sep 2004, 18:36 
det er på en Honda civic 1,6 esi v-tec der er eftermonteret turbo/ic, den kører med 0,45 bars ladetryk på standart kompression som er 9,2:1 men hvad skal komp. sænkes til for at den kan køre med 0,7-0,8 bars tryk og det kan holde????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2004, 21:48 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 21:00
Indlæg: 40
Geografisk sted: Frederiksværk
det er næsten lige meget hvor meget du sænker kompressionen på en D16z6 så kan plejestængerne ikke holdet til mere end 0,7 bar eller der over,da de er rimelig tynde...er selv igang nemlig...min ryger ned på mellem 7.5:1 og 8:1...

ps du sendte aldrig billede af din motor til mig??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2004, 07:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ser ingen grund til at sænke komp.! hvis det er nødvendigt må det være fordi der er sjusket med div. andre ting ved monteringen af turbo anlæget...MVH. søren PS. i kan købe masser af fine turbo stempler der giver 9-1 i komp. til disse motorer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2004, 09:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
CiViC4Dr skrev:
det er næsten lige meget hvor meget du sænker kompressionen på en D16z6 så kan plejestængerne ikke holdet til mere end 0,7 bar eller der over,da de er rimelig tynde...er selv igang nemlig...min ryger ned på mellem 7.5:1 og 8:1...

ps du sendte aldrig billede af din motor til mig??


Hvis plejlstængerne ikke kan holde, så er det da tåbeligt at gå efter en gammeldag konfiguration med lav komp. masser af moment og få omdrejninger!!!

Hold hellere kompfh højt, og hæv omdrejningstallet, og nøjes med et fornuftigt tryk.

Lav kompfh/højt ladetryk giver altid et heftigere moment, og dermed mere pres på svage komponenter! Selve styringen er selvf. 100% iorden, ikke?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2004, 15:21 
jeg kører med et MF2 system med 2 ekstra dyser.

er der ellers nogen der der har andre forslag til hvordan der kan hives lidt flere hk ud af motoren???
hvad med at skifte knasten til en skarpere??


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team