hYe skrev:
En synsmyndighed i EU må ikke underkende en anden..
Så når noget TÜV godkendes så skal SBI bare godkende det....
Det gælder dog ikke for kit-cars og den slags, men er god nok til turbo-kits..
Det er sådanset fint nok at de ikke MÅ, men hvad vil du gøre når de alligevel GØR det?
EnTUV godkendelse er ikke nogen garanti for en dansk godkendelse. Slet ikke, men det forøger chancerne ganske betragteligt.
Hvis TUV papirerne indeholder fuldstændigt specifikt hvad der er lavet, med resnumre og det hele, OG der er en TUV godkendt støjmåling, OG der er en TUV godkendt emissionstest, så er SBIs argumenter for ikke at syne bilen ved at være udtømte, forudsat ombygningen er lavet _præcist_ som der er anført i TUV papirerne.
Der er desværre en del forfalskede TUV papirer på markedet, og SBI er godt klar over det, så regn med at papirerne bliver tjekket. Det er enddog særdeles strafbart at blive knaldet for dokumentfalsk. 250km/t i en by dømmes mindre hårdt.
Blot stof til eftertanke.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!