Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2004, 19:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nogen der har prøvet at konventionel tune en zetec motor (1,8 16V) og hvis hvor meget har i fået taget af toppen... både gode og dårlige udfald må gerne fortælles :O)..... skal nemligt til KBH imorgen hos en kammi der har maskinen til det....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 20:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Måske clisse herindefra ved noget.....

Men hans er vist en 2,0 og det er en god ide, da 2,0 har oliesprøjt til afkøling af stemplerne, det har 1,8 og 1,6 ikke.

Venlig hilsen Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 12:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 15:53
Indlæg: 103
Geografisk sted: K.B.H
Det kan vist ikke betale sig at lave noget ved 1,8 motorene find en 2,0 og hiv 195 hk med knaster og caburatore fra burton


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 12:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 15:53
Indlæg: 103
Geografisk sted: K.B.H
Det kan vist ikke betale sig at lave noget ved 1,8 motorene find en 2,0 og hiv 195 hk med knaster og caburatore fra burton


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 15:43 
ja nu ved jeg jo kun hvad de skriver i de engelske sladderblade.(FF,PF) men 1.8eren er faktisk den der er lettest at tune på sådan bare lige. det der med 2,0 knaster ,gasspjæld og luftmassemåler. men der er mange mugligheder efterhånden over fra england. og weebere er jo en af dem. bare ikke den bedste. men jo en 2.0 boret op til 2.1 kan man da. bare et side spring til dit spørgsmål tinasmartin.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2004, 17:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
1,8 zetec kan saktens få oliesprøjt til dine stempler. rørene skal bare monteres. hullerne er kun blændet med en bolt.
Er ikke sikker, men mener det max er 0,6mm der må tas af toppe. men du må ikke hænge mig op på det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2004, 01:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
du hiver bare af til ventilerne går på og så lidt tilbage... he he :lol:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2004, 02:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
:P HAHA den er fjong lasse..... nej jeg har ikke tænk mig at lægge en 2,0 motor i bare fordi den har olie kølet stempler den skal sku virke alligevel... og det er meget mere arbejde end der skal lægges i den..... og ja planen er netop et par 2L knaster og spjældhuset og så en chipning... det med MAF sensoren skulle være ligemeget siger clizze inde på www.fordmondeo.dk den er nemlig ens på de 2 modeller og det skulle topppen også være (1,8/2,0)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2004, 16:20 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
har lige lavet et ligenede projekt..... skal rulles på torsdag.... dog på en 1,8 zetec motor... men kan følge en rs2000... op til de 170 km/t.... så var der ikke vej til mere........ men pas lige på det topstykke.. der er et minimun, på det.....

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2004, 18:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
myg tuning skrev:
har lige lavet et ligenede projekt..... skal rulles på torsdag.... dog på en 1,8 zetec motor... men kan følge en rs2000... op til de 170 km/t.... så var der ikke vej til mere........ men pas lige på det topstykke.. der er et minimun, på det.....


dette er jo også en 1,8 men du skriver ikke hvor meget din er blevet planet?.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team