Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2004, 15:14 
Jeg har hørt at Novitec turbokonverterer Alfas smukke 156 ved å dreie ned de originale stempler slik at kompresjonen senkes fra 10:1 til cirka 8,3:1.

Det monteres ladeluftkjøler og oljekøler, samt et turboaggregat av merket IHI. Har også fortstått det slik at turbotrykket settes til 0,7 bar.

Synes dette høres mye ut i og med at stemplene dreies såpass mye ned :shock: Kan noen verifisere disse dataene, og kjenner noen til kvaliteten på de originale stempler/råder til Alfas 2.0 liter :?:

Hilsen en vennligsinnet fjellape i nord :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 15:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 16:17 
tinasmartin skrev:
kunne ikke forestille mig at et firma som novitec kunne finde på at afdreje stemplerne på en motor i stedet for at mont. smede stempler..... det er kun sådan nogle LOV COST projekter som der køres på nogle gange.... men som sagt ikke noget jeg tror novitc vil lægge værksted til som proff. tunings firma....


Tja, i følge det norske bilbladet Drive, som besøkte Novitec i Danmark, og testet både den kompressormatede og turbokonverterte 156, så dreies altså de originale stemplene ned :roll:

Hvis Novitec benytter smidde stempler hadde det vel heller ikke vært noe i veien for et høyere turbotrykk :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 17:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
:shock: okay trist....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 17:58 
tinasmartin skrev:
:shock: okay trist....


Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.

Mvh Jakob


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2004, 23:32 
de drejer oxo stemplerne på gammel punto så den er god nok lasbas


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 08:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
tinasmartin skrev:
:shock: okay trist....


Det behøves ikke at være trist!! Hvis stemplerne i forvejen er egnede til tryk (afstande mellem stempelringe etc.), så er der ikke nogen grund til at montere klaprende smede stempler for 0,7 el 1 bar.

Mvh Jakob


Humm.....det var vist tilbage fra den tid en volvo240Turbo var high-end teknik da smedede stempler klaprede.....(læs: Oldnordisk teknologi)

Man kan sagtens lave stempler, også smedede, der ikke siger en lyd. Keine hexeri.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 17:25 
Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 19:11 
Henrik Dirksen skrev:
Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
ha ha ta den!!!!! fyr den af henrik :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2004, 19:12 
Anonymous skrev:
Henrik Dirksen skrev:
Hej har selv snakket med novitec ang. turbo på en alfa 155 2,0 16v= samme motor i 156. og de drejer 0,3mm af stemplerne! og til andre der ikke mener at det virker kan de jo prøve og skille sådan en motor og vil finde at den også har olie smørring til stemplerne standard! Så måske alfa kan finde ud af og lave motore til race! Mvh Henrik Dirksen
ha ha ta den!!!!! fyr den af henrik :lol:
brede ford rygger :twisted:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team